فونیکسریمکسبهتام

ولوو XC۴۰ پلاگین هیبرید با ۲۵۸ اسب بخار + تصاویر

عصر خودرو -ولوو با رونمایی از مدل XC۴۰ پلاگین هیبرید تنوع محصولات هیبریدی خود را تکمیل کرد.

ولوو XC۴۰ پلاگین هیبرید با ۲۵۸ اسب بخار + تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰
  • ولوو XC40 پلاگین هیبرید با 258 اسب بخار + تصاویر
  • ولوو XC40 پلاگین هیبرید با 258 اسب بخار + تصاویر
  • ولوو XC40 پلاگین هیبرید با 258 اسب بخار + تصاویر
  • ولوو XC40 پلاگین هیبرید با 258 اسب بخار + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، ولوو به‌طور رسمی مشخصات و نرخ مدل پلاگین هیبریدی XC40 را با کد T5 برای بازار بریتانیا منتشر کرد. جدیدترین محصول ولوو از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری متعلق به مدل T3 استفاده می‌کند. این پیشرانه به یک موتور برقی 81 اسب بخاری متصل شده که مجموع قدرت سیستم هیبریدی را به 258 اسب‌بخار می‌رساند. نیروی پیشرانه با استفاده از جعبه‌دنده‌ی 7 سرعته‌ی دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد که از این نظر با مدل‌های T8 تفاوت دارد. مدل‌های T8 روی پلتفرم چهار چرخ محرک SPA تولید می‌شوند.

پیشرانه‌ی جدید ولوو XC40 توانایی فعالیت در حالت تمام الکتریکی را نیز دارد. باتری این مدل 10.7 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و می‌تواند شعاع حرکتی 46 کیلومتر را برای این خودرو فراهم کند. براساس استاندارد WLTP اروپا، مصرف سوخت این مدل بین 2 تا 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. ولوو XC40 پلاگین هیبریدی بسته ابعاد رینگ و تایر، در هر کیلومتر بین 38 تا 43 گرم دی اکسید کربن آلایندگی دارد. ولوو مجموعه‌ی فنی این مدل را با همکاری جیلی که پیش‌تر در خودروی Lynk&Co مدل‌های 01 و 02 معرفی شده بود، ساخته است.ولوو از فناوری بلاک‌چین برای تولید خودرو برقی استفاده می‌کند

مدل‌هایی که به پیشرانه‌ی T5 مجهز هستند دارای حالت‌های رانندگی با نام‌های هیبرید، Power، Pure، آفرود و شخصی‌سازی هستند. در حالت اول خودرو در بهینه‌ترین حالت ممکن از هر دو پیشرانه‌ی برقی و بنزینی استفاده می‌کند. در حالت رانندگی پاور بیشترین قدرت هر دو پیشرانه در اختیار راننده قرار دارد و در حالت Pure نیز تنها از موتور الکتریکی استفاده می‌شود و آلایندگی خودرو صفر است. وضعیت آفرود نیز آخرین حالت رانندگی است که مخصوص رانندگی در مسیرهای لغزنده طراحی شده است.

قیمت مدل پایه‌ با تیپ R Design این خودرو از 40 هزار پوند (حدود 50 هزار دلار) شروع می‌شود. محصول پلاگین هیبریدی جدید ولوو در کنار قابلیت شارژ در ایستگاه‌ها شهری، امکان شارژ در منزل را نیز به‌همراه دارد که برای تکمیل عملیات شارژ با سیستم شارژ سریع تنها به 2.5 ساعت زمان نیاز است. ولوو در ماه‌های آتی مدل کاملا برقی XC40 را نیز به‌عنوان نخستین خودروی برقی خود رونمایی خواهد کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم