فونیکسریمکسبهتام

نرخ جابجایی زائران اربعین در مرز مهران اعلام شد

عصر خودرو- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: نرخ جدید جابجایی مسافران توسط سواری‌های عمومی شرکت‌های مسافربری از مرز مهران توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین شد.

نرخ جابجایی زائران اربعین در مرز مهران اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، محمد حسنی افزود: بر این اساس مسیر پایانه مرزی تا مهران پنج هزار تومان، پایانه مرزی مهران تا ایلام 14 هزار و 500 تومان، پایانه مرزی مهران تا اهواز 54 هزار تومان و پایانه مرزی مهران تا قم 126 هزار تومان اعلام شده است.

    وی تاکید کرد: مسیر پایانه مرزی مهران تا تهران 140 هزار تومان، پایانه مرزی مهران تا اندیمشک 38 هزار تومان و پایانه مرزی مهران تا کرمانشاه 45 هزار تومان است.

    وی تاکید کرد: نرخ مصوب برای مسافربران اربعین 98 با هدف کنترل و نظارت بر جابجایی مسافر و عدم سوءاستفاده برخی رانندگان تعیین شده است و تمامی مسافربران موظف به رعایت این نرخ نامه بوده و تخطی از آن تخلف محسوب می‌شود.

    معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به نصب سامانه هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای (سامانه سپهتن) بر روی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل برون شهری استان اشاره و اظهار کرد: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای دستگاهی است که درون خودرو نصب می‌شود و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت، مشخصات گواهینامه راننده، ساعت کارکرد، و غیره را علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافر نیز جهت نظارت بهینه از طریق نصب برنامه مذکور قابل دسترسی می‌کند.

    حسنی یادآور شد: سامانه سپهتن این قابلیت را برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر فراهم می‌سازد تا نظارت و مدیریت بهتری بر روی ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طریق نصب نرم افزار سپهتن روی گوشی موبایل به صورت لحظه‌ای و بر خط در جریان تمامی اطلاعات سفر قرار گیرند.

    حسنی، تصویر برداری از راننده طی ساعت‌های مختلف را از دیگر مزیت‌های این سامانه عنوان کرد و گفت: این اقدام مانع از وقوع تخلفاتی نظیر نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می‌شود.

    وی اضافه کرد: با استفاده از سامانه سپهتن زمینه ارتقا رسیدگی بهینه بر شکایات، ارتقا سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه‌ای بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شأن شغلی راننده فراهم شده و جلوی اعمال نظرهای سلیقه‌ای در تشخیص تخلفات گرفته می شود.

      پایانه مسافری برکت در زمینی به مساحت 30 هکتار در چهار بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین احداث شده است.

    این پایانه تنها مختص استقرار اتوبوس های بین شهری است و تمامی اتوبوس های بین شهری برای انتقال و جابجایی مسافران به مرز مهران باید در این پایانه مستقر شده و خدمات خود را ارائه کنند.

    در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر معادل 67 درصد مجموع زائران اربعین از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری ایلام تردد کردند اما امسال با توجه به حذف روادید پیش بینی می شود این تعداد به 4 میلیون نفر افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو