فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی:

سرویس های مدارس هیچ حادثه منجر به جرح نداشتند

خودروهای ثبت نامی از مرز ۲۰هزار می‌گذرد

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی گفت: سال گذشته حدود ۲۰هزار سرویس مدارس در سطح شهر تهران فعال بودند که امسال این آمار افزایش قابل توجه خواهد داشت.

سرویس های مدارس هیچ حادثه منجر به جرح نداشتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا  ، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی درباره سامانه سپند گفت: بر اساس توافق وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش، سامانه سپند امسال در کل کشور راه اندازی شد، رانندگان سرویس مدارس در این سیستم ثبت نام و پس از بررسی توسط سازمان تاکسیرانی تائید صلاحیت شدند.

    وی افزود: اگر برچسب های سرویس مدارس را که در اختیار رانندگان تایید صلاحیت شده قرار دارد، اسکن کنید، پرونده مربوط به راننده و حوزه فعالیت او نمایش داده می شود و برای والدین قابل رویت است. والدین دقت کنند حتما در خودرویی که وظیفه جابه‌جایی فرزندشان را دارد، این برچسب ها کنترل شود.

    قنادان درباره سرویس های مدارس استثنایی نیز گفت: امسال برنامه این بود که مطابق استانداردی که وزارت کشور در شورای عالی ترافیک ابلاغ کرد، این برچسب ها درباره همه ناوگان دانش آموزی وجود خواهد داشت.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی درباره سیستم های نظارتی نیز گفت: نظارت ها در چهار لایه صورت می گیرد؛ لایه اول توسط مدیران مدارس است که باید از ناوگان رسمی برای دانش آموزان استفاده کنند و ناوگانی که اجازه و صلاحیت دارد به کار بگیرند.

    وی افزود: لایه دوم از سوی شرکت های پیمانکاری است که این شرکت ها مجوزهای صلاحیتی را از شهرداری تهران دارند. همچنین گشت‌های مشترکی نیز با مشارکت سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور تشکیل شده و قرار است در طول سال نظارت ها و بررسی ها انجام شود. در نیمه اول سال سختگیری ها بیشتر خواهد بود.

    قنادان با اشاره به لایه چهارم که بسیار پراهمیت است، گفت: مهمترین نظارت برعهده خود والدین است. آن ها باید حساسیت ویژه داشته باشند و اگر با مشکلی مواجه شدند از طریق سایت سازمان تاکسیرانی گزارش کنند تا عوامل ما مراجعه و این موارد را بررسی کنند.

    قنادان در پاسخ به سوالی درباره سوار کردن دانش آموزان بیش از ظرفیت خودرو گفت: یکی از موضوعاتی که در این چهارلایه کنترلی اتفاق می افتد کنترل ظرفیت قانونی خودرو است؛ هم راننده ها و هم شرکت های حمل و نقل باید دقت داشته باشند که بیش از ظرفیت قانونی خودرو مسافر نداشته باشند.

    وی تاکید کرد: گشت های سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور هم اگر با این موضوع مواجه شوند برخورد می‌کنند، چون یکی از مواردی که در تعهدنامه در زمان ارائه گواهی صاحیت به راننده خاطر نشان شده و در آموزش ها هم مورد تاکید قرار گرفته، ظرفیت استاندارد است.

    قنادان درباره میزان حوادث ویژه سرویس های مدارس در سال های گذشته گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته حادثه خاصی درباره سرویس های مدارس نداشتیم و هیچ حوادث منجر به جرح یا فوت گزارش نشده است.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در پایان درباره تعداد سرویس های مدارس فعال در شهر تهران نیز گفت: سال گذشته حدود 20 هزار سرویس رسمی داشتیم که 75درصد آن ها خودرو شخصی بود، اما امسال با سخت گیری هایی که صورت گرفته قطعا تعداد سرویس های مدارس افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو