فونیکسریمکسبهتام

بی‌توجهی تامین اجتماعی به کامیون‌داران

عصر خودرو- دبیر کانون کامیون‌داران کشور گفت: حدود ۱۰ هزار راننده کامیون از سال گذشته تاکنون بیمه شده‌اند اما هیچ یک از این رانندگان مشمول پرداخت حق بیمه ۵۰ درصدی از سوی سازمان تامین اجتماعی نشدند.

بی‌توجهی تامین اجتماعی به کامیون‌داران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران کشور گفت: با وجود اینکه موقع بررسی بودجه، کمیسیون تلفیق مجلس پرداخت سهم 50 درصدی بیمه رانندگان از سوی سازمان اجتماعی را تصویب کرد اما رانندگان در بدو خدمت از 50 درصد سهم دولت محروم هستند.

    وی‌گفت: بعد از اعتراض‌های رانندگان حمل‌و نقل برون شهری قرار بر این بود که 50 درصد حق بیمه همه رانندگان برون شهری اعم از رانندگان در حال فعالیت و رانندگان بدو خدمت توسط دولت پرداخت شود؛ اما سازمان تامین اجتماعی رانندگان در بدو خدمت را مشمول این مصوبه قرار نداد.

    دبیر کانون کامیون‌داران گفت: راننده‌ای که در سال‌های گذشته بیمه شده است ماهانه 317 هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند اما راننده‌ای که به تازگی کارت هوشمند دریافت کرده ماهانه 634 هزارتومان حق بیمه پرداخت می‌کند.

    وی ادامه داد: استدلال سازمان تامین اجتماعی این است که فقط لیست رانندگانی که در سال اجرای این قانون بیمه شده‌اند را مد نظر قرار دارد؛ این درحالی است که هیچ محدودیت زمانی و آماری برای این قانون وجود نداشته ضمن اینکه تعداد زیادی از افرادی که از این قانون استفاده می‌کردند یا بازنشسته شدند یا با همکاری کانون به دلیل اینکه راننده واقعی نبودند کارت هوشمند آنها باطل شده است.

    دبیر کانون کامیونداران خبر داد که تاکنون کارت هوشمند 200 هزار راننده غیرفعال شده است اما اسم رانندگان جدید در لیست بیمه جایگزین نشده است.

    به گفته کریمی درسال گذشته 10 هزار نفر راننده ورودی بیمه شدند اما با احتساب 200 هزار نفری که از این شغل خارج شدند و رانندگانی که بازنشسته شدند و یا شغل خود را تغییر دادند جایگزینی به موقع انجام نشده است.

    وی‌ گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌گوید در بحث پرداخت بیمه‌های مشمول یارانه مثل بیمه کارگران ساختمان و رانندگان از دولت طلبکاریم اما مسائل بین دولت و سازمان به رانندگان ارتباطی ندارد.

    کریمی تاکید کرد: همه رانندگان حمل‌ونقل برون شهری که از طریق صدور بارنامه شناسایی شدند همه باید مشمول حق بیمه 50 درصدی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو