فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن در ترکیه خط تولید خودرو تاسیس می‌کند

عصر خودرو- فولکس واگن به زودی تصمیم قطعی خود در مورد تولید خودرو در ترکیه را اعلام خواهد کرد. به گزارش رسانه‌ها، فولکس واگن قصد دارد بیش از یک میلیارد یورو در ترکیه سرمایه‌گذاری و سالانه ۳۰۰ هزار خودرو تولید کند.

فولکس واگن در ترکیه خط تولید خودرو تاسیس می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آندریاس توستمان، مدیر بخش تولید شرکت فولکس واگن در برلین به خبرنگاران گفت که  این خودروسازی عظیم آلمانی در حال مذاکره نهایی با ترکیه است و نتیجه آن تا دوهفته دیگر اعلام خواهد شد.

    به گفته یک فرد مطلع از شرکت فولکس واگن اما می‌گوید تصمیم قطعی برای ساخت کارخانه تولید خودرو فولکس واگن در ترکیه با هزینه‌ای به میزان یک میلیارد یورو در ترکیه اتخاذ شده است.

    آلپر کانجا، رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان قطعات خودرو در ترکیه به دویچه وله گفته است که سرمایه‌گذاری فولکس واگن برای کل اقتصاد ترکیه سودمند است. شرکت خودروسازی فولکس‌واگن سالانه 170 هزار خودرو در ترکیه به فروش خواهد رساند.

    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات خودرو ترکیه خبر داده است که کارخانه جدید گروه فولکس‌واگن درمانیسا در نزدیکی ازمیر سالانه 300 هزار خودرو از محصولات برندهای فولکس‌واگن را تولید و برای چهار هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

    یک فرد مطلع از درون کنسرن خودروسازی فولکس واگن گفته است که احداث کارخانه در سال 2020 آغاز و در سال 2022 خودروهای تولید شده روانه بازار خواهد شد.

    پیش از این اعلام شده بود که فولکس‌واگن ماه‌ها با مسئولین پیرامون محل تاسیس کارخانه جدید خود مذاکره کرده است. به عنوان گزینه بلغارستان و پیش‌تر حتی صربستان نیز مطرح بوده است.

    کارخانه جدید گروه فولکس‌واگن در ازمیر محصولات برندهای فولکس‌واگن، ازجمله پاسات و اشکودا را خواهد ساخت.

    تصمیم فولکس‌واگن برای احداث کارخانه خود در ترکیه به لحاظ سیاسی بحث‌برانگیز است. زیرا اتحادیه اروپا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را به محدود کردن آزادی بیان متهم می‌کند. فولکس‌واگن اما می‌گوید ترکیه کشوری است که نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

    توماس اشتگ یکی از مدیران ارشد فولکس‌واگن می‌گوید که این خودروسازی برخورد با منتقدین و مخالفان را می‌بیند اما ترکیه شرایط مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی دارد.

    اما به گفته افراد مطلع و آگاه، در تصمیم‌گیری فولکسواگن مشوق‌های مالی دولت ترکیه هم نقش و عامل تعیین‌کننده‌ای داشته است. فولکس واگن درباره این موضوع سکوت اختیار کرده است.

    رسانه‌های آلمان همچنین گزارش داده‌اند که قطر هم به عنوان  یکی از سهامداران عمده گروه فولکس‌واگن علاقمند بوده که  کارخانه جدید در ترکیه احداث شود. قطر حدود 15 درصد از سهام این غول خودروسازی را خریده است.

    اما یکی دیگر از عوامل تصمیم‌گیری فولکس‌واگن پایین بودن سطح دستمزد کارگران ترکیه نسبت به کشورهای اروپای شرقی است. در بلغارستان که مدت‌ها پیش به عنوان یک گزینه برای احداث کارخانه در نظر گرفته می‌شد، سطح دستمزدها پایین است، اما در این کشور در مقایسه با ترکیه به اندازه کافی کارگر ماهر و متخصص وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو