فونیکسریمکسبهتام

چه خبر از تولید لاستیک؟!

عصر خودرو- جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال، تولید کامیون کشنده ۶۸.۷ درصد کاهش و تولید تراکتور ۲۶ درصد افزایش داشته است. تولید لاستیک نیز در این مدت با کاهش ۱۶.۱ درصدی روبه رو شده است.

چه خبر از تولید لاستیک؟!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، طبق این آمار در پنج ماهه نخست امسال 1884 دستگاه کامیون کشنده تولید شده که نسبت به تولید 6021 تایی از این کالا در سال گذشته 68.7 درصد کاهش داشته است.

    همچنین در مدت ذکر شده در سال جاری 159 دستگاه کمباین تولید شده که با کاهش 64.3 درصدی نسبت به تولید 446 دستگاه در پنج ماهه اول سال گذشته 64.3، بعد از کامیون کشنده بیشترین کاهش تولید را داشته است.

    تولید اتوبوس  - مینی‌بوس - ون نیز تا پایان مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 62.3 درصد کاهش داشته است؛ ‌به‌طوری‌که تولید آن در پنج ماه اول سال 1397 و 1398 به ترتیب 1889 و 712 دستگاه بوده است.

    این آمار نشان می‌دهد که تولید سواری نیز در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد کاهش داشته و به 291 هزار و 100 دستگاه رسیده است؛ درحالی‌که تولید سواری در مدت مشاه به سال گذشته 484 هزار و 800 دستگاه بوده است.

    در این میان تولید وانت با کاهش 4.6 درصدی کمترین کاهش تولد را داشته، به‌طوری‌که در پنج ماهه اول سال 137 و 1398 به ترتیب 23 هزار و 900 و 22 هزار 800 دستگاه وانت تولید شده است.

    در میان انواع ماشین‌آلات و خودرو فقط تولید تراکتور در این مدت افزایش 26 درصدی را تجربه کرده و تولید آن از 5907 درستگاه در پنج ماهه اول سال گذشته به 7445 دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

    همچنین طبق آمار تولید (مقدماتی) کالاهای منتخب صنعتی که از سوی وزارت صمت منتشر شده، تا پایان مرداد ماه سال جاری 72 هزار و 800 تن لاستیک خودرو تولید شده که نسبت به تولید 86 هزار و 800 تن از این محصول در سال گذته 16.1 درصد کاهش داشته است.

      بازار لاستیک از سال گذشته دچار چالش و افزایش قیمت بیش از 50 درصدی بوده و تیر ماه امسال نیز  رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور اعلام کرد که برخی از تجار برای ایجاد تشنج، کمبودهای بازار را بسیار بالاتر از کمبود واقعی بازار اعلام می‌کنند، اما با وجود کاهش تعرفه واردات و اختصاص ارز 4200 تومانی به این صنعت قیمت‌ها کاهش نیافته که نشان می‌دهد عده‌ای کالا را در انبارها احتکار کرده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو