فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان اصفهان:

صنعت خودروسازی نیازمند پوست‌اندازی است

عصر خودرو- رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان اصفهان با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی امروز نیازمند پوست اندازی است، گفت: در حالی که امروز دنیا به سمت خودروهای برقی می رود، صنعت خودروسازی کشور هنوز همان سیاست گذشته را دنبال می کند.

صنعت خودروسازی نیازمند پوست‌اندازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ابراهیم احمدی  با بیان اینکه صنعت قطعه سازی وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور بیمار و در کل صنعتی دستوری است. متاسفانه به دلیل سیاست های موجود، ایران خودرو و شرکت های وابسته آن در سال گذشته حدود 12 هزار میلیارد تومان زیان کردند و البته سایپا شرایط بدتری تجربه کرد که این موجب معضلاتی برای صنعت قطعه سازی شد، البته اگر واردات نیز تا حدودی نداشتیم هر دو این شرکت ها ناچار به تعطیلی می شدند.

    وی با اعتقاد بر اینکه با تداوم این روند، صنعت خودرو در درازمدت دچار مشکلات بسیار خواهد شد، تصریح کرد: خودروسازی کشور امروز نیازمند پوست اندازی است و باید خودروهای جدیدی وارد بازار کند.

    رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان اصفهان ادامه داد: امروز دنیا به سمت خودروهای برقی می رود، ما در صنعت خودروسازی هنوز همان سیاست های گذشته را دنبال می کنیم، در حالی که دنیا از اکنون برای 10 سال آینده خود برنامه ریزی کرده اند.

    وی در خصوص تحریم ها و تاثیر آن بر صنعت به خصوص خودروسازی، اظهار کرد: تحریم همانند یک شمشیر دو لبه است که از یک سو موجب عملکرد بهتر واحدهای تولیدی می شود، چراکه واردات کمتر می شود، اما چرا زمانی که تحریم مرتفع شد، واردات بیشتر می شود که این ناشی از اقتصاد دستوری و آزاد نبودن اقتصاد است.

    احمدی با بیان اینکه صنعت خودرو شرایط خوبی ندارد، چرا که هنوز دستور بر روی آن زیاد است، گفت: شرکت ایران خودرو که سال گذشته باید 60 هزار میلیارد فروش می کرد، رقمی بسیار پایین‌تر فروش کرد، چرا که دستور بر آن بود که خودروهای خود را با قیمت پایین بفروشند، از سوی دیگر تولید این شرکت به دلیل کمبود و نبود قطعه پایین آمد.

    وی همچنین در خصوص تحقق شعار رونق تولید، گفت: برای تحقق این شعار باید به مردم اطمینان دهیم. امروز شاهد رونق تولید هستیم، چرا که کارخانه ها قادر به واردات نیستند. اکنون وضعیت کارخانه ها بد نیست، چرا که بسیاری اجناس وارد نمی شوند، اما اینکه چه کنیم باید اطمینان کرد که بعد از زلالی آب، شرایط آنها چه خواهد شد.

    رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان اصفهان با تاکید بر اینکه اگر تولیدکنندگان و مردم به آینده امیدوار باشند، می توان از تحریم ها بهره برد، تصریح کرد: نباید بعد از حل مشکلات دوران تحریم ها، فراموش شود. اقتصاد از حساسیت بالایی برخوردار است، اما اکنون دچار سیکل معیوبی شده است و در حالیکه تمام مسئولان تاکید بر خودکفایی دارند، اما هنوز زیرساخت های خودکفایی که نخستین آن پرهیز از اقتصاد دستوری است، فراهم نشده است.

    وی با تاکید بر اینکه دولت تمام تلاش خود را برای خودکفایی انجام می دهد، گفت: به همین منظور به ادارات مالیات، تامین اجتماعی و ... برای حمایت از تولید داخل دستور داده است، اما مشکل اساسی تمایل نداشتن افراد برای سرمایه گذاری به دلیل آینده مبهم اقتصاد و صنعت بعد از تحریم ها است.

    احمدی افزود: متاسفانه همواره تاکید برخی سیاست گذاران کشور بر روی نفت است و تمام تصمیمات اقتصادی براساس آن گرفته می شود، اما همواره بعد از تحریم ها همین نفت، سلاح مخرب می شود و با کاهش نرخ دلار دوباره روی به واردات می آوریم و شرایط کشور همانند گذشته می شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو