فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو:

توقف تولید، قیمت خودرو را گران نمی‌کند

به واردات خودروهای دست دوم فکر نکنیم

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: توقف خطوط تولید آریو، ویتارا و دانگ فنگ تاثیری در بازار ندارد و عدم تولید موجب افزایش قیمت این مدل خودروها نمی‌شود.

توقف تولید، قیمت خودرو را گران نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، طبق آمارهای ارائه شده خودروسازان به سامانه کدال در بورس، خودرو آریو و ویتارا در نیمه نخست امسال به ترتیب 97 و 94 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشتند.

    تحلیل‌ها نشان می‌دهد در میان خودروهای تولید داخل کمترین کاهش در تولید متوجه خودرو تیبا بوده است.

    در همین حال رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که توقف تولید خودروهای آریو، ویتارا و گروه رنو چه تاثیری در بازار دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: توقف خطوط تولید نام‌بُرده تاثیری در بازار ندارد؛ چرا که فعلا خریداری در بازار نیست. به عنوان مثال تولید خودرو اکسنت هشت ماه است که متوقف شده و قیمت 380 میلیونی آن نیز به 250 میلیون تومان رسیده است. یعنی علاوه بر اینکه تولید این مدل خودرو کاهش یافته قیمت آن نیز نسبت به زمان تولید نیز ارزان‌تر شده است.

    سعید موتمنی افزود: در این بازه زمانی مردم هوشیار هستند؛ زمانی‌که تولید خودروها کاهش می‌یابد قطعا خدمات پس از فروش آنها نیز با مشکل مواجه می‌شود و از سوی دیگر تامین قطعات نیز برای خودروهای متوقف شده به سختی پیدا می‌شود.

    او اظهار کرد: برخی می‌گویند با کاهش میزان تولید و عدم عرضه خودروهایی همچون آریو، ویتارا، گروه‌های رنو، دانگ فنگ و … قیمت خودروها در بازار افزایش می‌یابد؛ در حالی‌که چنین فرضیه‌ای اشتباه است. در حال حاضر حدود دو سال است که واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع شده از آن زمان تا به امروز قیمت خودروهای خارجی باید 10 برابر شود اما طی سه ماه گذشته قیمت خودروهای خارجی در سراشیبی قرار گرفته است.

    موتمنی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است جایگزین خودرو پراید خودروهای دست دوم از کشورهای ترکیه و باکو وارد کشور شود؟ گفت: باکو و ترکیه دو مونتاژکار خودرو هستند. این دو کشور تولید خودرو ندارند. معمولا از شرکت‌های خودروسازی بزرگ خودروهای دست دوم در بازار آنها وجود دارد. ما معتقدیم به جای واردات خودروهای دست دوم مانند این کشورها، باید برنامه مشترکی جهت تولید خودروهای باکیفیت و خارجی شکل گیرد.
     
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو