فونیکسریمکسبهتام

در گفتگو با معاون شهرداری گرگان مطرح شد؛

بررسی مسیر جایگزین تردد خودرو برای تبدیل بافت تاریخی به پیاده راه

عصر خودرو- معاون عمران شهرداری گرگان با یادآوری کف سازی محله های بافت تاریخی گرگان از بررسی مسیر جایگزین برای تردد خودروها در بافت، اعمال برخی محدودیت ها و تبدیل بافت به پیاده راه خبرداد.

بررسی مسیر جایگزین تردد خودرو برای تبدیل بافت تاریخی به پیاده راه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، مرتضی عارف در مورد سرنوشت تردد خودرو ها در بافت تاریخی گرگان، اظهار کرد: در حال حاضر تردد خودرو ها انجام می شود و ما برای جایگزین کردن مسیر خودروها، در حال مشاوره هستیم تا با انجام تدابیری، این بافت تماما به پیاده رو تبدیل شود.

    معاون عمران شهرداری گرگان افزود: در منطقه نعلبندان دلیلی برای تردد خودرو وجود نداشته و برای خیابان پانزده متری و پاسرو، تنها ماشین های حمل بار برای مغازه ها نیاز به تردد دارند ولی برای مسیر نعلبندان تا مصلی و منطقه سرچشمه نیاز  به پیش بینی مسیر جایگزین وجود دارد که در حال پیگیری آن هستیم.  

    وی درباره جزئیات بودجه بندی پروژه احیای بافت تاریخی اظهار کرد: برای ساخت پیاده راه بافت تاریخی و بافت فرسوده، مبلغ چهار و نیم میلیارد و برای طرح جداره سازی بافت تاریخی، دو و نیم میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.    

    عارف از پیشروی 80 درصدی کف سازی پروژه احیای بافت تاریخی گرگان خبر داد و گفت: در حال حاضر کف سازی خیابان پانزده متری، نعلبندان و مصلی انجام شده است، حد فاصل سرای باقری ها تا مصلی حدود 90 در صد پیشرفت داشته و هم اکنون تنها حد فاصل سرای باقری ها تا نعلبندان باقی مانده است.

    عارف ادامه داد: پس از عملیات کف سازی، جداره سازی این بافت آغاز می شود که البته ما در سال جاری جداره سازی منطقه مصلی، سرچشمه، پانزده متری و حدفاصل مصلی تا سرای باقری ها را انجام می دهیم و از طرف دیگر جداره سازی منطقه پاسرو، توسط ستاد بازآفرینی انجام می شود و احتمالا تنها جداره سازی حدفاصل نعلبندان تا سرای باقری ها باقی می ماند که باید به مناقصه گذاشته شود تا  عملیات کل خط بافت تاریخی، کامل شود.

     وی در مورد زمان پایان پروژه گفت: کل کف سازی و جداره سازی پروژه به جز منطقه باقری ها، تا پایان سال به اتمام می رسد و برای منطقه باقریان سه بار مناقصه انجام شده است که کسی شرکت نکرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو