فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان کرمان:

آمار بالای مرگ و میر راکبان موتورسیکلت

۲۵۲ نفر جان باختند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: طبق آمار سال ۹۷ در تصادفات درون و برون شهری استان کرمان هزار و ۱۳۰ نفر جان باختند که ۲۵۲ نفر راکبان موتورسیکلت بوده‌اند.

آمار بالای مرگ و میر راکبان موتورسیکلت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ یوسف نجفی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش موتورسواران قانونمند ضمن گرامیداشت هفته ناجا به بیان آمار تصادفات در شهرهای استان کرمان پرداخت و بیان داشت: در درون شهرها از سال 90 تا 98 هزار و 897 نفر جان خود را در اثر تصادف از دست داده‌اند که 674 نفر از أین آمار معادل 35.5 درصد موتورسیکلت سواران بوده‌اند.

    وی افزود: تعداد عابران پیاده‌ای که در اثر برخورد با موتور سواران جان باخته‌اند 63 نفر است همچنین طی این چند سال تعداد دانش‌آموزان راکب جان باخته 99 نفر بوده است.

    رئیس راهور استان کرمان گفت: در سال گذشته تعداد موتور سیکلت سوارانی که با خودروی دیگر برخورد کرده و جان باخته‌اند 58 نفر بوده‌اند و کسانی که بر اثر برخورد دو موتور سیکلت جان باخته‌اند 59 نفر بودند همچنین موتورسوارانی که با موانع برخورد کردند 98 نفر هستند.

    نجفی یادآور شد: طبق آمار 97 در تصادفات درون و برون شهری هزار و 130 نفر جان باختند که 252 نفر راکبان موتورسیکلت بوده‌اند و قریب 70 درصد در اثر ضربه سر بوده که نشانده این است راکب فاقد کلاه ایمنی بوده است.

    وی افزود: کرمان، سیرجان و بم سه شهرستانی هستند که بیشترین آمار تصادفات را داشتند همچنین 58 درصد از جان باختگان افراد  بین سنین 21 تا 50 سال سن را تشکیل می دهند.

    نجفی به بیشترین زمان‌هایی که تصادفات اتفاق می‌افتد اشاره کرد و گفت: ساعت چهار بعد از ظهر تا هشت شب بیشترین ساعات وقوع تصادفات است که تاریکی هوا و ترافیک عامل آن است که 27 درصد جان خود را از دست دادند و 65 درصد از این آمار در جاهای پر تردد جان خود را از دست داده‌اند.

    وی ادامه داد: مجروحان در کل استان در سال 1397 بیش از 16 هزار نفر بوده‌اند که 17.5 درصد موتور سواران تشکیل داده‌اند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو