فونیکسریمکسبهتام

۳۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران خالی شد

عصر خودرو- شهردار مهران گفت: با توجه به خروج حجم زیادی از خودروهای زائران بازگشتی از مرز، ۳۵ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های درون و برون‌ شهری مهران خالی شده و امکان پارک خودرو در آنها وجود دارد.

۳۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران خالی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حجت‌الله‌ نصیری‌پور  افزود: بیش از 80 پارکینگ شخصی در سطح شهر مهران برای پارک خودروها وجود دارد که در مجموع به همراه پارکینگ بزرگ اربعین، ظرفیت پارک 170 هزار خودرو را دارند.

    وی اضافه کرد: بسیاری از پارکینگ‌های شهر مهران طی چند روز گذشته تکمیل شدند که با توجه به موج بازگشت زائران هم‌اکنون امکان‌ پارک‌ خودور در تمامی پارکینگ‌ها وجود دارد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

    شهردار مهران گفت: چنانچه خودرویی در محل توقف ممنوع داخل شهر پارک کند توسط پلیس راهور به پارکینگ‌های مشخص شده انتقال داده می‌شود.

    نصیری‌پور در خصوص ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین نیز یادآور شد: 35 درصد از ظرفیت این‌ پارکینگ خالی شده است و زائران می‌توانند در ورودی شهر مهران خودروی خود را در این محل پارک کنند.

    وی از زائران خواست: خودروهای خود را در پارکینگ‌های دارای مجوز و مطمئن پارک کنند و از پارک خودرو در بلوارها، پیاده‌روها و اماکن ناشناس خودداری کنند.

    نصیری‌پور با اشاره به کرایه مصوب پارک خودروها در پارکینگ اربعین گفت: به طور معمول حضور خودروها در پارکینگ بین 10 تا 15 شبانه‌روز است که مبلغ 500 هزار ریال بابت هزینه پارکینگ خودروها برای تمام مدت حضور خودرو اخذ می‌شود.

    موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عراق امسال زودتر آغاز شده است و در 16 روز از ماه صفر حدود 730 هزار زائر از طریق مرز مهران به کشور بازگشته‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته تنها حدود 98 هزار نفر بوده است.

    بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از 60 درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

    شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

    پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال 70 درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از 200 هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط