فونیکسریمکسبهتام

‌اختصاص ۹۰۰۰ اتوبوس برای بازگشت زوار

آماده‌سازی ناوگان برای ایام شهادت امام رضا

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای سفرهای اربعین با توجه به تقاضای زوار و زمان و روز تقاضا، ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس اختصاص یافت که هم‌اکنون در حال انجام سفرهای بازگشت زوار هستند.

‌اختصاص ۹۰۰۰ اتوبوس برای بازگشت زوار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای سفرهای اربعین با توجه به تقاضای زوار و زمان و روز تقاضا، 9000 دستگاه اتوبوس اختصاص یافت که هم‌اکنون در حال انجام سفرهای بازگشت زوار هستند.

    داریوش باقر جوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح آخرین وضعیت بازگشت زوار اربعین از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی اظهار داشت: در حال حاضر شاهد بازگشت گسترده زائران اربعین حسینی هستیم؛ در پایانه مرزی مهران طی دو شب گذشته ورود 220 هزار زائر ثبت شد و در پایانه‌های شلمچه، چزابه و خسروی هم با ازدحام ورود زوار مواجه هستیم.

    وی گفت: از ادارات کل راهداری سراسری کشور نمایندگان در پایانه‌های مرزی پاسخگوی زوار هستند، ضمن آن که نمایندگان شرکت‌های تعاونی هم در پایانه‌ها مستقر هستند و ناوگان اتوبوسی به اندازه کافی در مرزها موجود است.

    * استقرار نماینده‌ها‌ با لباس نارنجی راهداری در پایانه‌ها

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با لباس نارنجی راهداری در پایانه‌های مرزی مستقر هستند و اگر زائران سؤالاتی درباره نرخ‌های کرایه، خدمات ناوگان و کیفیت خدمات و غیره داشته باشند‌، به مردم پاسخگو هستند، ضمن آنکه نرخ‌نامه‌های مسیرها را به زائران ارائه می‌دهند.

    باقرجوان ادامه داد: اگر موضوع سودجویی یا افزایش قیمت کرایه اتوبوس در پایانه‌های مرزی از سوی زوار اعلام شود، بلافاصله نماینده‌های سازمان تعزیرات حکومتی ورود کرده و برخورد قانونی خواهند داشت و به نوعی تشکیل پرونده و طرح در کمیسیون‌های مربوطه در دستورکار قرار دارد.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سامانه پیام کوتاه 1000141 و تلفن 141 پاسخگوی زائران عزیز در این ایام هستند.

    * ترافیک بازگشت زوار امروز و فردا به پایان می‌رسد

    وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امروز و فردا عمده زائران به کشور برگردند و بار ترافیکی سبک شود.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این ایام بسته به تقاضا و با توجه به فراخور سفر زوار، 9 هزار دستگاه اتوبوس به سفرهای اربعین اختصاص یافت و این برای جابه‌جایی زوار کافی بود و به فراخور تقاضا از ظرفیت‌ها استفاده شد؛ این تعداد اتوبوس ابتدا از پایانه مسافری داخل کشورمان زوار را به عراق منتقل کردند و سپس امروز از پایانه‌های مرزی به مقاصد نهایی زائران ‌حرکت می‌کنند.

    باقرجوان اظهار داشت:‌ موضوع سفرهای شاتلی و جابه‌جایی دو سفره از مرز مهران که قرار بود از 24 مهرماه اجرا شود عملیاتی نشد و این به دلیل توزیع مناسب سفر بازگشت از سوی زوار بود که از ‌آنها تشکر می‌‌کنم؛ مردم به ما اعتماد کردند و برنامه‌ریزی سفر داشتند و کمک کردند تا سفرهای بازگشت به خوبی مدیریت شود، ضمن آنکه حضورگسترده اتوبوس‌ها موجب شد، نیازی به سفرهای دوگانه در مرز مهران نباشد.

    وی یادآور شد: البته ما در راستای آماده‌سازی، مانوری هم در شهرهای معین کرمانشاه، اندیمشک و همدان برگزار کردیم؛ اتوبوس‌های شاتل شناسایی شده بودند و اتوبوس‌هایی که قرار بود از ا‌ستان‌های معین به سمت کشور جابه‌جا شوند، شناسایی و مانور انجام شد اما به دلیل توزیع مناسب سفر بازگشت تشخیص دادیم که نیازی به اجرای این سیستم نیست و بنابراین با همان شرایط، زوار از مهران برگشتند.

    * آماده‌سازی ناوگان برای سفرهای زیارتی تعطیلات پایانی ماه سفر

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در ایام پایانی ماه صفر، ما سفرهای زیارتی به حرم امام رضا(ع) در ایام شهادت امام داریم که ناوگان بلافاصله از بازگشت از سفر اربعین، برای سفرهای روزهای پایانی ماه صفر آماده می‌شوند و اتوبوس‌هایی که از مرزهای چهارگانه برمی‌گردند، از این پس خود را برای سفرهای پایانی ماه صفر آماده می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو