فونیکسریمکسبهتام

یک فعال صنعت قطعه مطرح کرد؛

۸۵۰میلیون تومان؛ بهره بانکی تسهیلات اعطایی به خودروسازان

عصر خودرو- یک فعال صنعت قطعه با بیان اینکه بهره بانکی چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی به خودروسازان حدود ۸۵۰میلیون تومان بوده است،گفت: اگر واقعا قرار بود تسهیلاتی به خودروسازان و قطعه‌سازان بدهند پولش را جای دیگر خرج نمی‌کردند.

۸۵۰میلیون تومان؛ بهره بانکی تسهیلات اعطایی به خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، رییس کل بانک مرکزی طی روزهای گذشته گفته بود که بانک مرکزی بنا بود 844میلیون یورو به صورت ارزی و چهار هزار میلیارد تومان به صورت ریالی به خودروسازان تسهیلات پرداخت کند، حتی ما حاضر بودیم که وام ارزی خودروسازان به صورت ریالی پرداخت شود اما آن‌ها ریسک نوسان ارز را نپذیرفتند و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خودروسازان در جای دیگری خرج شد.
    در واکنش به این اظهارات، جعفر نصیری به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اواخر سال 97 به میزان چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی به خودروسازان اعطا شد اما بهره بانکی آن  850 میلیون تومان بود، در تمام دنیا دولت‌ها وقتی قصد کمک به یک صنعت را دارند دیگر برای آن سفره پهن نمی‌کنند و به فکر سود خودشان نیستند.

    عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با گلایه از میزان بالای بهره بانکی، ادامه داد: با این بهره بانکی فشار مضاعفی بر خودروسازان تحمیل شده، دولت‌ها برای کمک به صنایع یا وام بلاعوض و کم بهره می‌دهند و یا اینکه ضریب ریسک را تا حدودی می‌پذیرند اما بانک مرکزی ایران از طریق این منبع مالی بنگاه‌داری می‌کند و نمی‌خواهد ضرر کند.

    نصیری افزود: رییس بانک مرکزی گفته که حتی 844میلیون یورویی هم که قرار بود به صورت ارزی به خوددروسازان پرداخت شود هزینه کارهای دیگری شده یعنی چاله این پول از قبل کنده شده بود و حالا به گردن خودروساز میندازند.

    او با بیان اینکه جایگاه صنعت خودرو هنوز در ایران تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: اگر این صنعت برای اقتصاد کشور با ارزش است دولت باید از آن حمایت کند اما اگر ارزشی ندارد که تکلیف ما را مشخص کنند تا هر روز چالش جدیدی نداشته باشیم.

    نصیری در پایان تصریح کرد: توقع ما از دولت وام بلاعوض نیست، اما انتظار داریم که برای حمایت از این صنعت مادر، حداقل تسهیلاتی با بهره پایین در نظر گرفته شود و برای بازپرداخت آن نیز به خودروسازان فرصتی بدهند تا در شرایط مناسب وام را تسویه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو