فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

استیضاح احتمالی وزیر صمت به دلیل مشکلات خودرویی

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که قیمت خودروهای بی‌کیفیت با ارز نیمایی و حتی بازار آزاد محاسبه می‌شود، عنوان کرد: استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس مطرح و تحویل هیات رئیسه شده ولی هنوز اعلام وصول نشده است و امیدواریم در روزهای آینده این امر اتفاق بیافتد.

استیضاح احتمالی وزیر صمت به دلیل مشکلات خودرویی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، مشکلات عدیده‌ای صنعت خودروسازی تمام عوامل دور و نزدیک خود را درگیر کرده است؛ تولیدکننده نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند و وعده‌های جدید می‌دهد، مشتریان نتوانسته‌اند به خودروهایی برسند که در برخی موارد تاریخ پیش‌خرید آن ها به بیش از یک سال می‌گذرد، قطعه‌ساز مشکل تولید دارد، واردکنندگان محدودیت‌های گمرکی و وارداتی دارند و… . اما یک سوی این مشکلات دولت، وزارت صمت و مجموعه نهادهای دولتی درگیر در این صنعت هستند که نمی‌توانند بر دو خودروساز بزرگ یعنی سایپا و ایران‌خودرو فشار وارد کنند. اما اظهارات یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس حاکی از خبر جدیدی در خصوص وزارتخانه درگیر در صنعت خودرو دارد.

    سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  گفت: 14 هزار میلیارد تومان ارز 4200 تومانی در بودجه 97 در نظر گرفته شد که کالاهای اساسی مردم تامین شود، اجحافی در حق مردم نشود و افزایش قیمت شدیدی را متحمل نشوند؛ این پیشنهاد، پیشنهاد خوبی بود و می‌توانست جلوی تورم و خیلی از نابه‌سامانی‌ها را بگیرد؛ اما باید برای آن سازوکاری تعریف می‌شد که متاسفانه نه مجلس و نه دولت هیچ کدام این کار را انجام ندادند.

    وی در این خصوص افزود: ارز 4200 تومانی داده شده که کالاهای اساسی وارد شود، اما خودرو، موبایل، لوازم آرایشی و کالاهایی وارد کرده‌اند که در این شرایط هیچ ضرورتی نداشته است. چند درصد مردم ما توان پورشه سوار شدن را دارند؟ به عبارتی دلار 4200 تومانی را در اختیار عده‌ای قرار دادند، این افراد نیز از این فرصت برای خود نهایت سوءاستفاده را کردند، بنابراین ارزهای 4200 تومانی زیادی داده شد که معلوم نیست کجا صرف شده است.

    به گفته نماینده مردم فلاورجان درست است که خودرو امروزه در زندگی مردم نقش به‌سزایی دارد اما دولت به خودرو‌سازان برای واردات قطعات خود ارز 4200 تومانی داده ولی خودروها نه از نظر بدنه، نه از نظر موتور و… اصلا کیفیتی ندارد، مثلا خودرو پژوپارس دنده اتوماتیکی که امروز از کارخانه بیرون آمده چنان صدایی دارد که انگار می‌خواهد از جا کنده شود.

    این نماینده مجلس عنوان کرد: خودروهایی که نه از نظر کیفیت و نه از نظر کمیت هیچ جایگاهی ندارند، قیمت‌شان با ارز نیمایی و حتی بازار آزاد محاسبه می‌شود و این دور از مروت است، چون بررسی شده علت درصد زیادی از تصادفات که منجر به مرگ می‌شود به عدم کیفیت خودرو برمی‌گردد.

    مهم‌ترین بخش اظهارات موسوی لارگانی به استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت برمی‌گردد.

    وی تصریح کرد: مدت زیادی است که استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس مطرح و تحویل هیات رئیسه شده ولی هنوز اعلام وصول نشده است. امیدواریم در روزهای آینده این امر اتفاق بیافتد، چون وزارتخانه تحت صدارت او در بحث خودرو کشور جایگاه و وضعیت خوبی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو