فونیکسریمکسبهتام

سایپا بیش از ۲۵.۵ هزار دستگاه خودرو در مهرماه تولیدکرد

عصر خودرو- بررسی آمارهای منتشره سامانه کُدال حاکی از تولید ۲۵ هزار و ۵۲۶ دستگاه خودرو در گروه خودروسازی سایپا در مهرماه امسال است.

سایپا بیش از ۲۵.۵ هزار دستگاه خودرو در مهرماه تولیدکرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، برپایه آمارهای سامانه یاد شده، سایپا در ماه گذشته 12 هزار و 762 دستگاه پراید و 11 هزار و 278 دستگاه تیبا تولید کرد که به ترتیب پرتیراژترین محصولات این گروه بودند.

    مهرماه امسال 154 دستگاه آریو و 812 دستگاه چانگان CS3 در این گروه تولید شد.

    برابر آمارهای منتشر شده در سامانه کدال، تولید 520 دستگاه اس. کی. دی (SKD) در مهرماه نیز به چشم می‌خورد که به گفته مسئولان سایپا، برای تولید خودرو در سایت‌های خارجی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    (SKD- Semi Knocked Dawn) یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانجات داخلی اجرا شده و در آن یکسری از قطعات به دلیل فناوری بالا، پروسه تولید خاص و غیره به صورت آماده از کشور مبدا وارد و در شرکت‌های داخلی سرهم بندی می‌شود.

    در این آمار همچنان عدد صفر در مقابل ردیف تولید سراتو به چشم می خورد.

    به گزارش ایرنا، به‌دنبال تصمیمِ شرکت کره‌ای کیاموتورز برای تبعیت از تحریم ها، اواسط مرداد تولید خودرو سراتو در سایپا متوقف شد.

    آمار تجمعی 7 ماهه

    برپایه آمارهای سامانه کدال، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 207 هزار و 19 دستگاه انواع خودرو در گروه سایپا تولید شد که پراید با 105 هزار و 826 دستگاه و تیبا با 91 هزار و 6 دستگاه به ترتیب در رتبه‌های نخست و دوم هستند.

    در این مدت سه هزار و 630 دستگاه سراتو، 274 دستگاه آریو، چهار هزار و 83 دستگاه چانگان و دو هزار و 200 دستگاه SKD در این گروه به تولید رسید.

    به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید 181 هزار و 293 دستگاه خودرو از سوی گروه سایپا در نیمه نخست امسال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط