فونیکسریمکسبهتام

زیان صنعت قطعه در پی قطع اینترنت

بی‌اعتمادی شرکای خارجی با تاخیر در نقل‌وانتقالات بانکی

عصر خودرو- قطع شدن شبکه سراسری اینترنت و اخلال در ارتباطات طی یک هفته گذشته، خسارات فراوان و بعضا جبران‌ناپذیری بر کسب‌وکار‌هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با اینترنت در ارتباط هستند به وجود آورده که در این میان صنعت قطعه نیز از این زیان مستثنی نبوده است.

زیان صنعت قطعه در پی قطع اینترنت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  از آنجا که اغلب ارتباط صاحبان صنایع با شرکای خارجی و حتی داخلی در بستر اینترنت و با استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی و‌ ایمیل انجام می‌شود، در یک هفته اخیر با عدم دسترسی به اینترنت با مشکلات بسیاری روبه رو شده‌اند؛ صنعت قطعه نیز طی این مدت با معضلات متعددی از جمله عدم توانایی در دریافت و ارسال قطعه و نیز اختلال در نقل‌و انتقالات حواله‌های بانکی توسط صرافی‌ها مواجه بود.

    در این راستا امیرحسین جلالی به عنوان یکی از فعالان صنعت قطعه به تاثیر قطع شدن اینترنت بر اعتماد شرکای خارجی اشاره کرد و گفت: تمام تامین‌کننده‌های خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی با ما ارتباط دارند و در پی عدم دسترسی به اینترنت و شرایط موجود در کشور، احتمال اینکه فروش اعتباری‌ را به خاطر بی‌اعتمادی قطع کنند وجود دارد.

    او تصریح کرد: در حال حاضر ما از طریق تماس تلفنی با آن‌ها در ارتباط هستیم و اگرچه این وضعیت ادامه‌دار نیست، اما همین وقفه کوتاه‌مدت نیز برای ما زیان‌بار خواهد بود.

    جلالی همچنین درباره علت توقف خطوط تولید برخی قطعه‌سازان توضیح داد: سایت گمرک نیز در چند روز گذشته دچار اختلال شده بود و ما قادر به اعلام اظهارنامه دریافتی و ارسالی بار خود نبودیم؛ به همین خاطر برخی قطعه‌سازان باکمی تاخیر قطعه خود را دریافت کردند ولی مشکل جدی در این زمینه پیش نیامد.

    سعید صبوری قطعه‌ساز دیگری است که از قطع شدن اینترنت دچار مشکل شده؛ وی در این خصوص اظهار کرد: از آنجا که تمام مراحل خرید و فروش داخلی و خاجی، اطلاع از موجودی انبارها و ارسال حواله‌های ارزی ما تحت شبکه اینترنت انجام می‌شود، طی این هفته با عدم دسترسی به اینترنت صنعت قطعه کاملا فلج شده بود و قطعه‌سازان بسیاری در پی این اقدام دچار ضرر و زیان شدند.

    وی ادامه داد: علاوه بر این، عدم دسترسی به سیستم خرید و فروش باعث شده برخی قطعات به دست ما نرسد و بعضا حتی چند خط تولید متوقف شود؛ البته ما با طرف‌های خارجی خود از طرق دیگر مانند تلفن ارتباط داریم و از شرایط ما باخبرند اما در این بین تنها کسی که ضرر می‌کند قطعه‌ساز داخلی است.

    صبوری همچنین با ابراز نگرانی از ادامه روند فعلی و تاثیر آن بر دو صنعت مهم کشور بیان کرد: اگر شرایط فعلی بیش از این طول بکشد و ما برای دریافت قطعه با تاخیر مواجه شویم، به طور حتم تحویل آن به خودروسازان نیز به تعویق می‌افتد و آن زمان آثار منفی قطع اینترنت خود را نشان خواهد داد.

    طبق این گزارش، باتوجه به تبعات و خسارت‌های فراوان اقتصادی و اجتماعی که قطعی اینترنت هم برای خود دولت و هم کسب‌وکار‌ها به وجود آورده، آن هم درست زمانی که کشور از لحاظ اقتصادی در تنگناست، ضرورت دارد تا هرچه سریع‌تر در جهت رفع این معضل جدی اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو