فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان محیط زیست:

زورمان به خودروسازان نمی‌رسد

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما زورمان به خودروسازها نمی رسد. اگر قرار بر تولید استاندارد موتورسیکلت و خودروها باشد باید کارخانجات را تعطیل کنیم و در این صورت میلیون‌ها نفر بیکار می‌شوند.

زورمان به خودروسازان نمی‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،عیسی کلانتری در ارتباط تلفنی با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که فیلترهای دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند درحالی‌که 10 سال قبل که تحریم نبودیم آقایان فیلتر در کامیون‌ها استفاده نمی‌کردند و الان به بهانه سال رونق تولید همه جور سوء استفاده می‌کنند.

    معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تهران و خیلی از شهرهای بزرگ جهان امروز گرفتار هوای ساکن و سرد هستند.

    وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران بسیار بالاست، گفت: ماشین‌آلاتی که این سوخت‌ها را می‌سوزانند قدیمی و از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال دو میلیون و 700 هزار موتورسیکلت کاربراتوری در سطح شهر تهران داریم که هر کدام به اندازه هشت خودروی بنزین سوز آلاینده تولید می‌کند ضمن اینکه اکثر این موتورسیکلت‌ها اسقاطی و از رده خارج هستند.

    کلانتری با تأکید بر لزوم نوسازی و تولید موتورسیکلت‌های برقی و یا حداقل انژکتوری اظهارکرد: بیش از 80 درصد موتورسیکلت‌ها وسیله معیشت مردم هستند اما متاسفانه کارخانجات موتورسازی اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

    وی افزود: 70 هزار کامیون شب‌ها وارد تهران می‌شدند و گازوئیل می‌سوزاندند این کار در کنار زباله سوزی‌ها آلاینده‌های اصلی شهر را تولید می‌کنند. ما بیش از حد ظرفیت کلانشهرها سوخت فسیلی مصرف می‌کنیم به‌طوری‌که سرانه مصرف سوخت فسیلی در ایران شش برابر کشور ترکیه است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز تشکر و قدردانی از وزارت نفت گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد بنزین تولیدی کشور استاندارد یورو 4 و یورو5 است درصورتی‌که قبلا حتی زیر یورو2 بود.

    وی مشکل اصلی را استاندارد نبودن قوای محرکه کشور (صنعت خودرو و موتورسیکلت) دانست و اظهارکرد: تمام ذرات آلاینده در شرایط هوای سرد در سطح پایین شهر می‌مانند و جابجا نمی‌شوند و از طرفی با ساخت و سازها و برج سازی‌ها هوا رد و بدل نمی‌شود بنابراین وزش بادهای کم سرعت اثری ندارند.

    کلانتری سیستم اتوبوسرانی را «فشل» توصیف کرد و گفت: بیش از نیمی از اتوبوس‌های شهر تهران اسقاطی هستند و نباید وارد شهر شوند و از طرفی می‌گویند مردم در خیابان می‌مانند.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهرداری تهران توان نوسازی شهر و مردم هم توان نوسازی کامیون‌ها را ندارند،اظهارکرد: اقتصاد کشور به قدری قوی نیست که خواسته‌های اجتماعی مردم برآورده شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کلانتری در پایان اظهارکرد: خوشبختانه فرهنگ و انتظارات جامعه در سطح بسیار بالایی است اما ثروت بالفعلی نداریم. برای از رده خارج کردن 10 میلیون خودروی فرسوده 100 میلیارد دلار لازم است و متاسفانه کشور چنین توان اقتصادی ندارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو