فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی خودروی لوکس مرسدس بنز+ مشخصات

عصر خودرو- این خودرو پرچم داری احتمالی برند برقی EQ و سیر تحول سبک و فن آوری در مدل‌های آینده است.

بررسی فنی خودروی لوکس مرسدس بنز+ مشخصات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرچم دار الکتریکی طبق گفته «مرسدس بنز» “Vision EQS” نامیده می‌شود. این همان مفهومی‌ای است که شرکت آلمانی با خود به نمایشگاه فرانکفورت آورده و درحالی‌که پیش بینی می‌شود، این خودرو پرچم داری احتمالی برند برقی EQ و سیر تحول سبک و فن آوری در مدل‌های آینده است.
کل قسمت کابین با طراحی پویا و ستون‌های کشیده یک طاق منحصر به فرد را داراست. تلاقی دو رنگ نقره‌ای و سیاه و جدا شدن بیش‌تر از بدنه توسط Light belt، یا درواقع نوار نورانی آبی دورتادور خودرو این ویژگی را برجسته می‌کند. به کارگیری یک چرخ آلیاژی 24 اینچی پویایی طراحی و رکاب بلند خودرو را بیش‌تر نمایان می‌کند.

در نمای عقب خودرو 229 تک ستاره (شبیه آرم بنز) را می‌یابیم که گروه‌های نوری را تشکیل می‌دهند و همراه با چراغ‌های اصلی دیجیتال با چهار ماژول لنز هولوگرافی، برای هر کدام دیده می‌شود. از این رو پنل سیاه جلو و دیگر عناصر اطراف خودرو می‌توانند جلوه بیش تری پیدا کنند و گرافیک و پیام‌های سه بعدی را ارائه دهند.

فضای داخلی مرسدس آینده

فضای داخلی تحولاتی که مرسدس برای مدل‌های آینده خود تصور کرده را پیش بینی می‌کند. اکثر دکمه‌ها و امکانات در صفحه نمایش Advanced Mbux با صفحه خمیده عمودی در مرکز داشبورد خلاصخ می‌شود، اما درواقع امکان نمایش تصاویر و اطلاعات دیگر در سطوح دیگر نیز وجود دارد. همچنین نوار نور اطراف سرنشینان امکان تعامل بین انسان و خودرو را فراهم می‌کند. روی دسته‌های صندلی ها، صفحه‌های لمسی دیگری برای کنترل کارکرد‌های اختصاص داده شده به سرنشینان وجود دارد.

فقط مواد سازگار با محیط زیست

الکترود‌های به کار گرفته شده در خودرو از قایق بادبانی (Yacht) الهام گرفتند و با مواد پایداری مانند چوب چنار که با معیار‌های اکولوژیک سازگار هستند، ساخته شده اند و همچین میکروفیبر پویا در هر بخش EQS با مواد بازیافتی و چرم مصنوعی ساخته شده است و بخش‌های لایه‌ای که سقف با آن پوشیده شده از زباله‌های پلاستیکی بازیافتی دریا درست شده است. رنگ رُزگُلد تزیینات داخلی با رنگ سفید صندلی‌ها تضاد دارد و یک بطری عطر به سبک جواهرات دست ساز داخل اتاق جاسازی شده است.

700 کیلومتر رانندگی با شارژ و توان 350 کیلووات
پلت فرم قابل تعدیل و توسعه یافته برای مدل‌های EQ که کاربرد آن را در EQS با پیشرانه جدید می‌یابید، به نوعی ساختار منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارد.. چیدمان موتور‌های الکتریکی در هر دو محور امکان استفاده از قابلیت چهارچرخ را با توزیع گشتاور فراهم می‌کند.

حداکثر توان بیش از 476 اسب بخار و 760 نیوتن متر است و بنابراین این سدان می‌تواند در کم‌تر از 4٫5 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این درحالی است که حداکثر سرعت آن بیش از 200 کیلومتر بر ساعت اعلام می‌شود.

باتری‌های ماژولار جدید در محدوده 100 کیلووات ساعتی توسط دایملر آکوموتیو تولیدشده و مسافت قابل پیمایش مفید را به 700 کیلومتر رسانده است. از سویی با سامانه شارژ سریع می‌توان در کم‌تر از 20 دقیقه 80٪ ظرفیت باتری‌ها را پر نمود و از 350 کیلووات انرژی و قدرت در ساختار بنز EQS استفاده کرد.

درآخر، مرسدس بنز می‌خواهد تأکید کند Vision EQS خودرویی برای رانندگی عادی است و در کنار آن سیستم‌های هوشمند می‌توانند تا جای فرمان خودرو را بگیرند. این پروژه شامل به کارگیری سیستم‌های خودران سطح 3 است؛ با این حال تمام سنسور‌های موجود مستعد دریافت به روزرسانی‌های سخت افزاری و نرم افزاری سطح 4 درآینده هستند؛ البته که همچنان قرار است تا فعال سازی این سطوح رانندگی خودکار به درخواست راننده در EQS نهایی صورت پذیرد.
براساس این گزارش؛ که در ماه‌های گذشته، نمونه نهایی مرسدس بنز ویژن EQS به مرحله تست‌های جاده‌ای رسیده و مهندسان این خودروساز آلمانی در کنار بررسی سبک جدید خودران‌ها در کلاس S جدید (W223)، بخشی از آزمایش‌های خود را بر روی نمونه نهایی این خودروی مفهومی برقی انجام می‌دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو