فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مطرح کرد:

پیش‌بینی قیمت خودرو تا ۳ ماه آینده

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: بازار تابع عرضه و تقاضا است و اگر کمی عرضه بیشتر باشد قیمت‌ها افت بیشتری پیدا می‌کند که تا ۲ الی ۳ ماه آینده قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

پیش‌بینی قیمت خودرو تا ۳ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: از حدود 2 هفته گذشته تا کنون بازار خودرو آرام شده و هیچ‌گونه نوسانی در قیمت‌ها وجود ندارد. بعد از افزایش قیمت بنزین، نرخ‌ها تقریبا به خواب رفت و مشتری برای خرید مراجعه نمی‌کند. اواخر آبان، جهشی در قمیت‌ها داشتیم و اما پس از آن مقداری افت ایجاد شد و در حال حاضر بازار ثبات دارد و دیگر از هیجانات خودرویی خبری نیست.

    موتمنی نرخ برخی از خودروها را اعلام کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار نسبت به قبل بیشتر شده است. پراید 111 توسط کارخانه 39 میلیون و 700 هزار تومان فاکتور می‌شود و این قیمت در بازار حدود 52 میلیون تومان است. دنا نیز از کارخانه 86 میلیون تومان عرضه می‌شود اما در بازار قیمت 119 میلیون تومانی پیدا کرده است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو افزود: لازم به ذکر است ثبت‌نام شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو که تحویل‌های یک ماهه دارند تاثیرگذار بوده و زمانی که اسم ثبت‌نام می‌آید بازار ایست می‌کند. 206 تیپ 2 ساده 87 و 206 تیپ 5 نزدیک به 102 میلیون تومان قیمت دارد. در این میان قیمت سمند و پژو 405 نیز به ترتیب 81 و 75 میلیون تومان است. در مورد مونتاژی‌ها جک s5 نزدیک به 293 میلیون، هایما s7 تقریبا 305 و سراتو سایپا 317 میلیون تومان است. خودروهای وارداتی نیز مانند سراتو و النترا حدود 485 قیمت دارند. سانتافه و تالیسمان نیز به ترتیب با قیمت‌های 860 و 700 میلیون تومان فروخته می‌شوند.

    وی در پایان اظهار کرد: به طور کلی قیمت خودروها 5 الی 10 میلیون تومان افزایش داشت. این افزایش قیمت با شیب کند در ماه مهر و آبان اتفاق افتاد. زمانی که مشتری مراجعه نکند قیمت‌ها افت می‌کند. بازار تابع عرضه و تقاضا است و اگر کمی عرضه بیشتر باشد قیمت‌ها افت بیشتری پیدا می‌کند. تا 2 الی 3 ماه آینده قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو