فونیکسریمکسبهتام

فروش جگوار الکتریکی برای اولین بار کاهش یافت

عصر خودرو- میزان فروش خودروی جگوار آی پیس (Jaguar I-Pace) برای نخستین بار در نوامبر سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

فروش جگوار الکتریکی برای اولین بار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آمار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که میزان فروش جگووار آی‌پیس (Jaguar I-Pace) در نوامبر سال 2019 میلادی، برای نخستین بار نسبت به مدت مشابه سال 2018 کاهش پیدا کرده است. 

    بر اساس نموداری که در گزارش وب سایت insideevs آمده است، جگووار در نوامبر 2019، توانست یک هزار و 392 دستگاه را در بازارهای جهانی به فروش برساند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر دو هزار و 100 دستگاه بوده، شاهد یک کاهش 36.6 درصدی بوده است.

    بدین ترتیب این نخستین باری است که فروش خودروی جگووار I-PACE با کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل مواجه شده است. همین امر موجب شد تا مجموع فروش کل این خودروساز نیز با 23 درصد کاهش به 11 هزار و 464 دستگاه در سال برسد.

    این خودرو که به منظور رقابت تنگاتنگ با خودروهای تسلای آمریکا که بر بازار خودروهای برقی سلطه دارند، عرضه شده است، می‌تواند مسافتی معادل 386 کیلومتر را با هر بار شارژ شدن بپیماید.

    ظرفیت باتری این خودوری برقی 90 کیلووات ساعت است که به آن امکان می‌دهد تا توان حرکتی بالایی داشته باشد و بر بسیاری از نمونه‌های برقی مشابه خود پیروز شود. باتری‌های لیتیوم یونی قدرتمند بکار رفته شده در این خودرو به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ایستگاه‌های شارژ سریع 100 کیلوواتی، تنها در عرضه مدت 40 دقیقه خودروی خود را به‌طور کامل شارژ کنند.

    به جرات می‌توان گفت که خودروی الکتریکی I-Pace در کنار سه کراس اور دیگر E-Pace و F-Pace، از پیشرفته‌ترین و پاک‌ترین محصولاتی است که تاکنون جگوار به بازار عرضه کرده است. موتور برقی این خودو نیز معادل 394 اسب بخار ( 293 کیلو وات) قدرت و 694 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که عملکرد فوق العاده و خیره کننده‌ای را برای آن رقم می‌زند.

    طول I-Pace برابر با 4,682 میلی‌متر و فاصله‌ی بین دو محور آن 2,990 میلی‌متر است. ابعاد این خودرو در مقایسه با مدل E-Pace بزرگ‌تر است و تنها چند سانتی‌متر کوچک‌تر از  F-Pace خواهد بود.

    I-Pace به دو نمایشگر 10 و 5.5 اینچی در داخل خودرو مجهز شده است که نمایشگر بزرگتر در قسمت مرکزی کنسول و بالاتر از نمایشگر 5.5 اینچی تعبیه شده است و به راننده و سایر سرنشینان خودرو این امکان را می‌دهد تا علاوه بر مطلع شدن از وضعیت سیستم‌های خودرو، به کارهای سرگرم کننده نیز بپردازند.

    این خودرو به فناوری دستیار هوشمند صوتی الکسای آمازون نیز مجهز شده است و به راننده آن اجازه می‌دهد تا با ارسال دستورات صوتی از نحوه عملکرد خودروی خود آگاهی یابد.

     

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو