فونیکسریمکسبهتام

فرمانده ناجا اعلام کرد

ورود ۴۰۰ خودرو جدید به ناوگان پلیس

ترافیک موضوعی ملی است

عصر خودرو- فرمانده نیروی انتظامی از ورود بیش از ۴۰۰ دستگاه خودروی مجهز برای مسیرهای اصلی به ناوگان پلیس راهور خبر داد و اعلام کرد که به زودی تعداد بیشتری خودرو به مجموعه پلیس وارد خواهد شد.

ورود ۴۰۰ خودرو جدید به ناوگان پلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در رزمایش طرح ترافیکی زمستان 98 که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: یکی از ارزشمندترین اقداماتی که می‌توان انجام داد، نجات جان انسان‌ها است و تمام دست‌اندرکاران طرح زمستانه امروز برای نجات جان انسان گردهم آمده‌اند که این اقدام ارزشمندی است.

    اشتری با اشاره به آمار جان باختگان حوادث رانندگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که حتی یک کشته نیز برای تصادفات زیاد است. ما نیز همه باید در این راستا حرکت کنیم و 17 هزار کشته را زیاد می‌دانیم؛ اما باید این نکته را هم بگویم که آمار جان باختگان ما در سال‌های اخیر کاهش بسیاری داشته است و علیرغم افزایش چند برابری خودروها و ترددها، شمار جان باختگان کاهش یافته است.

    اشتری با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها و به ویژه دولت باید برای کاهش تصادفات رانندگی و کاهش تلفات اقدام کنند، گفت: باید عوامل بروز تصادفات برطرف شود. درست است که در رتبه نخست عامل انسانی قرار دارد، اما صنعت خوردو، وضعیت راه‌ها، دستگاه‌های امدادی و... نیز موثر هستند. بعد از عامل انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات، بحث جاده‌ها است و ما باید جاده‌های استاندارد با علائم استاندارد داشته باشیم.
    کاهش 10 درصدی تصادفات از ابتدای سال تاکنون

    فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 10 درصدی تصادفات رانندگی از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: جمع تصادفات ما 10 درصد کاهش داشته است. همچنین از طرح نوروز به این سمت جان باختگان نیز سه درصد کاهش داشته است و در عین حال آمار تردد نیز رشد 2.5 درصدی داشته است.

    وی ادامه داد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم و طی برنامه‌ریزی‌های ما باید طی چند سال آینده تصادفات و به خصوص تلفات ناشی از حوادث رانندگی کاهش چشمگیری پیدا کند. ما نیز تمام ظرفیت‌هایمان را در این راستا در نظر گرفته‌ایم.
    موضوع ترافیک یک موضوع ملی است

    اشتری در ادامه سخنانش به مسئله ترافیک اشاره کرد و گفت: موضوع ترافیک یک موضوع ملی است. برخی افراد تصور نکنند که اگر ترافیک افزایش یافته یا تصادفی پیش آید صرفا نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد. همه دستگاه‌ها مسئول‌اند و وظیفه دارند. البته که نیروی انتظامی خود را موظف دانسته و به وظایف خود عمل می‌کند.

    وی اضافه کرد: البته لازم می‌دانم که از همکاری‌های وزارت راه تشکر کنم. نیروی انتظامی نقاط حادثه‌خیز را به شکل مکتوب به این وزارتخانه اعلام کرد و جناب وزیر راه نیز به ما قول دادند که این مسئله را حل کنند و برخی از نقاط نیز اصلاح شده است که لازم است از آن‌ها تشکر کنم.

    فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از تجهیزات روز و هوشمندسازی پلیس اشاره کرد و گفت: در راستای هوشمندسازی پلیس گام‌های خوبی را برداشته‌ایم و امروز پلیس در مسیر هوشمندسازی حرکت می‌کند. در این میان یکی از یگان‌های پیشرو در هوشمندسازی پلیس راهور بوده است.

    اشتری ادامه داد: استفاده از تبلت برای مأموران به منظور کاهش تخلفات، استعلام سریع خودروها و برخورد با دیگر تخلفات احتمالی از دیگر اقداماتی است که در پلیس راهور آغاز شده است. این تجهیزات که آزمایش‌های اولیه آن نیز انجام شده است سرعت عمل مأموران در ارائه خدمات به شهروندان را نیز افزایش خواهد داد.

    وی تجهیز گشت‌های پلیس راهور به سامانه‌های ردیاب لحظه‌ای را نیز یکی دیگر از اقدامات پلیس راهور برشمرد و گفت: ما هر مقدار که از تجهیزات روز و سامانه‌های هوشمند استفاده کنیم قطعا می‌تواند جایگزین مناسبی برای نیروی انتظامی و افزایش خدمات به مردم شود.

    فرمانده ناجا ادامه داد: در چند ماهه اخیر تجهیزات خوبی به پلیس راهور وارد شده است. حدود 400 دستگاه خودرو برای مسیرهای اصلی و جاده‌ها در اختیار پلیس قرار گرفته که این خودروها تا پایان سال بیشتر نیز خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم از خودروهای خوب و قابل اعتماد در شریان‌ها و جاده‌ها استفاده کنیم.

    وی افزود: همچنین از پهباد برای رصد اطلاعات ترافیکی استفاده می‌کنیم و بالگردهای هواناجا نیز در این زمینه به ما کمک خواهند کرد. همچنین مأموران پلیس نامحسوس نیز در جاده‌ها حضور خواهند داشت که امیدوارم مجموعه این اقدامات منجر به کاهش تصادفات و جان‌باختگان حوادث رانندگی شود.

    اشتری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مأموران پلیس راهور گفت: باید با متخلفان برخورد قانونی و اعمال قانون توأم با اقتدار انجام شود. افرادی که اقدام به تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه‌ساز می‌کنند در واقع در حق خود، سرنشینان خودروی‌شان و دیگر رانندگان و مسافران ظلم می‌کنند و به همین دلیل باید برای حفظ ایمنی خود این افراد و نیز دیگر شهروندان با تخلفات آن‌ها با اقتدار برخورد شود. در عین حال این اقتدار باید توأم با ادب و مهربانی باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو