فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس- خودرو؛

تخت گاز گروه خودرویی در جاده تالار بورس

عصر خودرو- گروه طی سومین هفته آذر ۹۸ روند مثبتی داشت و اکثر نمادهای این گروه به خصوص گقطعه سازان با رشد ارزش سهام رو به‌رو شدند.

تخت گاز گروه خودرویی در جاده تالار بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان،گروه خوردیی در هفته سوم آذر ماه 98 شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و تداوم ورود نقدینگی به این گروه و رشد ارزش سهام را شاهد بودیم.

    به علاوه شرایط گروه خودرویی در هفته‌های اخیر در حال بهبود است و شاهد افزایش عرضه‌های این گروه در بازار بودیم و در برخی مواقع مازاد عرضه را برای سهام گروه خودرویی شاهد بودیم و نماد‌های گروه قطعه سازی در کل هفته با روند مثبت روبرو شدند و رشد خوبی در ارزش سهام آن‌ها ملاحظه شد.


    بررسی دقیق‌تر 5 نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:

    *حجم سهام گروه سایپا به 171 میلیون افزایش یافت

    سهام گروه سایپا این هفته مورد معامله قرار گرفت و از 6 هزار و 23 سهم در ابتدای هفته به 12 هزار و 584 سهم رشد کرد، حجم سهام این گروه از 74 میلیون و 635 سهم به 171 میلیون و 405 سهم افزایش یافت.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 0.14 درصد و پایان هفته به رشد 1.18 روبه‌رو بوده است.
     

    *سهام گروه ایران خودرو به 7 میلیون رسید

    سهام گروه ایران خودرو در این هفته مورد معامله قرار گرفت و از 5 هزار و 10 سهم در ابتدای هفته به 7 و 404 افزایش یافت و حجم از 35 میلیون و 92 سهم با رشد به 55 میلیون و 465 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند صعودی 0.23 درصدی روبه‌رو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 2.59 درصدی رسید.

    * اُفت 0.33 درصدی ارزش سهام گروه زامیاد

    سهام گروه زامیاد نیز با قرارگیری در صف معاملات با 3 هزار و 557 سهم در ابتدای هفته به 4 هزار و 212 سهم رشد کرد و حجم از 51 میلیون و 715 با روند صعودی به 59 میلیون و 879 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.56 درصدی روبه‌رو شد که این روند در پایان هفته به اُفت 0.33 درصدی رسید.

    *حجم سهام گروه پارس خودرو به 139 میلیون رشد کرد

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 5 هزار و 302 سهم در ابتدای هفته به 7 هزار و 871 سهم افزایش یافت و حجم آن نیز از 95 میلیون و 267 سهم با رشد به 139 میلیون و 377 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 0.83 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم صعودی 0.49 درصدی رسید.
     

    * سهام گروه بهمن 0.7 درصد رشد کرد

    سهام گروه بهمن هم طی این هفته مورد معامله قرار گرفت و با تعداد 968 سهم در ابتدای هفته با روند کاهشی در پایان هفته به رقم یک هزار و 343 سهم رسید، همچنین حجم سهم آن از 8 میلیون و 75 به 17 میلیون و 55 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.04 درصدی روبه‌رو شد که این روند در پایان هفته به رشد 1.25 درصدی رسید.

    برای سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل معامله‌ای صورت نگرفت.

    همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: گروه خوردیی در هفته سوم آذر ماه شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و تداوم ورود نقدینگی به این گروه و رشد ارزش سهام را شاهد بودیم.

    وی افزود: شرایط گروه خودرویی در هفته‌های اخیر در حال بهبود است و شاهد افزایش عرضه‌های این گروه در بازار بودیم و در برخی مواقع مازاد عرضه را برای سهام گروه خودرویی شاهد بودیم.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: نماد‌های گروه قطعه سازی در کل هفته با روند مثبت روبرو شدند و رشد خوبی در ارزش سهام آن‌ها ملاحظه شد.

    دارابی تاکید کرد: حال با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، منتظر مشخص شدن بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی خودروساز‌ها هستیم و در صورت تحقق باید ببینیم چه تاثیری بر روی شرکت‌های خودرویی خواهد شد.

    وی گفت:نماد‌های گروه خودروییدر حال رشد قیمتی هستند و امیداوری در میان سهامداران آورده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو