فونیکسریمکسبهتام

سردار حاجی زاده خبر داد:

حل مشکلات صنعت خودرو سازی در پردیس نوآوری شهید طهرانی مقدم

عصر خودرو- فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بازدید از پردیس نوآوری شهید طهرانی مقدم گفت: این نخبگان در حوزه خودروسازی هم ورود پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند مشکلات این حوزه و سایر صنایع را حل کنند.

حل مشکلات صنعت خودرو سازی در پردیس نوآوری شهید طهرانی مقدم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید فرمانده کل سپاه از پردیس نوآوری شهید طهرانی مقدم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایده ایجاد این پردیس برای اولین بار در سال 1394 از سوی تعدادی از نخبگان کشور مطرح شد، اظهار داشت: تعداد زیادی از جوانان نخبه و دارای علم و خلاقیت ذهنی این ایده را مطرح کردند و ما در واقع فضایی را بعنوان فضای کار در اختیار این خواهران و برادران قرار دادیم.

    وی با بیان اینکه نخبگان حاضر در این مجموعه در حقیقت اتصال دانشگاه با مراکز صنعتی و بخش دفاعی را برقرار کردند، افزود: این کار در ابتدا با یک فضای کوچک اجاره‌ای آغاز شد، اما امروز یک پادگان در غرب تهران با مساحت 16 هکتار در اختیار این عزیزان قرار گرفته و جمعیت کثیری از خواهران و برادران نخبه فارغ التحصیل دانشگاه‌های معتبر کشور در حال حاضر در این مجموعه فعال هستند و مسائل و مشکلاتی که در بخش‌های کوچک و بزرگ صنایع و معادن ما مطرح است را رفع می‌کنند.

    سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه این نخبگان در بخش‌های مختلف صنایع و معادن کشور فعال هستند و حوزه دفاعی تنها بخش کوچکی از فعالیت آنها است، عنوان کرد: از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها و صنایع امکان ایجاد بخش تحقیق و توسعه را ندارند، این عزیزان مشکل مربوطه را حل کرده‌اند و تاکنون موفق به انجام دو هزار پروژه شده اند.

    فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این موضوع الگوی موفقی برای ما بوده و توانستیم آن گروه از جوانانی که بیکار بودند و بیکاری آنها تهدیدی برای کشور بود، امروز تبدیل به فرصت شوند.

    وی با بیان اینکه با ایجاد چنین مراکزی، معضلات و مشکلات بزرگ کشور در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی قابل حل است، تصریح کرد: ما فقط زمین و فضای کار را در اختیار این نخبگان قرار دادیم، این ایده و همت خود آنها بود که شروع کردند و کار بسیار بزرگی را در کشور پیش بردند که خوشبختانه امروز هم در حال ایجاد نمایندگی‌هایی در شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور هستند.

    سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نخبگان حاضر در این مجموعه در حوزه خودروسازی هم ورود خواهند داشت، گفت: این عزیزان در حوزه خودروسازی هم ورود پیدا کرده‌اند و مدتی است مشغول هستند و توانسته‌اند موضوعات کوچک و بزرگ در این حوزه و سایر صنایع را تاکنون حل کنند.

    فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها توانمندی بسیار زیادی در کشور دارند اما همیشه بین آنها و کف صنعت فاصله‌ای وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این فاصله توسط مجموعه قرارگاه نوآوری شهید طهرانی مقدم پر شده است و در واقع بعنوان یک حلقه واسط توانسته ارتباط بین کف صنعت و دانشگاه را برقرار کند.

    وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد این الگو قابل توسعه باشد چراکه ما محدودیتی برای آنها در ساختار و سازمان ایجاد نکرده‌ایم و انجماد سازمانی که در بخش‌های دولتی وجود دارد، در این مجموعه وجود ندارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو