فونیکسریمکسبهتام

۲۰۲۰ ، سال خودروهای الکتریکی می‌شود؟

عصر خودرو- کارشناسان و تحلیلگران خودرو به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که سال آینده میلادی سال خودروهای الکتریکی خواهد بود.

۲۰۲۰ ، سال خودروهای الکتریکی می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که سال 2020 میلادی سال خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست نام خواهد گرفت. به عبارتی دیگر، بسیاری از خودروسازان بزرگ و معروف جهان در سال اینده میلادی به معرفی و عرضه خودروهای برقی هیبریدی و پلاگین هیبریدی خواهند پرداخت و مشتریان نیز بیش از پیش از این محصولات استقبال خواهند کرد.

    اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی IHS Markit نشان می دهد که تعداد خودروهای برقی که تا سال آینده در دسترس خریداران و مشتریان اروپایی قرار دارد، به 175 مدل خواهد رسید این در حالیست که این رقم برای مدت مشابه سال 2019 میلادی 100 مدل بوده است.

    آنها همچنین پیش بینی کرده‌اند که این روند رو به رشد در سال های بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود تا سال 2025 میلادی بالغ بر 330 مدل مختلف خودروی الکتریکی با امکانات و قابلیت های متفاوت در بازار کشورهای اروپایی قابل دسترسی و خریداری باشد.

    این بدان معناست که افزایش تعداد و مدل‌های خودروهای الکتریکی منجر به افزایش میزان استقبال شهروندان و در نتیجه رشد چشمگیر فروش آنها خواهد شد.

    در سال 2019 میلادی سهم خودروهای الکتریکی از کل فروش خودروهای جهان، 3.4 درصد بوده که برآورد می شود این رقم در سال آینده به 5.5 درصد افزایش پیدا کند.

    در این گزارش که در وب سایت autoexpress آمده است، فروش خودروهای الکتریکی در بازار اروپا به 540 هزار دستگاه در سال جاری میلادی خواهد رسید.

    آنها به قانون اتحادیه اروپا که از ژانویه 2020 اعمال و اجرایی خواهد شد، نیز در گزارش خود اشاره کرده و عنوان کرده اند در صورتی که میانگین تولید و انتشار دی اکسید کربن خودروها بیش از 95 گرم در هر کیلومتر باشد، خودروسازان متحمل جریمه و مجازات سنگینی خواهند شد.

    این یکی از دلایل محکمی است که بسیاری از خودروسازان بزرگ و معروف جهان را به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست جذب کرده است.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
     

    مترجم: هیوا صیاد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو