فونیکسریمکسبهتام

تاخیر یک ماهه در تحویل فروش فوری خودرو

بازار به دنبال بهانه برای جهش قیمتی است+جدول قیمت خودروهای پرفروش

عصر خودرو- عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتوموبیل گفت: در فروش‌های نقدی که موعد تحویل ۳۰ روزه است برخی اوقات تا ۶۰ روز هم طول می‌کشد تا خودرو را تحویل دهند در پیش فروش نیز از ۳ تا ۶ ماه معمولا دیرکرد وجود دارد.

تاخیر یک ماهه در تحویل فروش فوری خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، حسین سعیدی عضو در خصوص تاثیر طرح‌های پیش فروش خودرو بر روند بازار گفت: به دلیل تحریم‌ها، تعداد زیادی از خودروهای پرطرفدار از برنامه تولید خودروسازها حذف شد و آنها مجبور شدند خودرو جایگزین به مشتریان پیشنهاد کنند در حالیکه ظرفیت تولید آنها محدود است و همین امر باعث شد که حجم تعهدات آنها ناگهان افزایش پیدا کند.

    وی ادامه داد: این سیاست سبب شد که خودروسازها نتوانند به موقع خودروها را تحویل دهند البته دستگاه‌های نظارتی بر این  نوع فروش نظارت دارند و خودروسازها فقط می‌توانند بخشی از تولیدات خود را پیش فروش کنند.

    وی با اشاره به فایده این طرح گفت: این مدل فروش باعث می‌شود که سرمایه‌های سرگردان از بازار جمع شود، این نقدینگی‌ها خطرناک هستند و می‌توانند در مواقعی که نوسان وجود دارد باعث التهاب آٰفرینی شوند از سوی دیگر نقدینگی خودروسازها نیز تامین می‌شود و آنها می توانند طرح‌های توسعه ای خود را ادامه  دهند.

    وی در خصوص زمان تحویل تعهدات گفت: از زمانیکه طرح جایگزین خودروهای مشمول تحریم اجرا شد، شاهد به تعویق افتادن تعهدات هستیم. از سوی دیگر کمبود قطعات یدکی نیز فشار زیادی به خودروسازها وارد می‌کند به طوریکه در فروش‌های نقدی که موعد تحویل 30 روزه است برخی اوقات تا 60 روز هم طول می‌کشد تا خودرو را تحویل دهند، در پیش فروش نیز از 3 تا 6 ماه معمولا دیرکرد وجود دارد.

    وی در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار گفت: متاسفانه بازار به گونه‌ای است که به دنبال بهانه برای افزایش قیمت است و تا خبر یا یک حرکت منفی رخ می‌دهد قیمت‌ها بلافاصله روند افزایشی به خود می‌گیرند هفته گذشته به دلیل اتمام مجوزهای پلاک‌گذاری خودروسازها چند روز روند پلاک به تعویق افتاد و تا دیروز فقط سایپا توانسته مجوز پلاک‌گذاری را دریافت کند همین امر باعث شد که قیمت‌ها دوباره افزایش پیدا کند.

    عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتوموبیل در پایان پیش بینی کرد که در صورت بازگشت روند عادی پلاک گذاری قیمت خودرو به ثبات برسد.

     

    ردیف

    انواع خودرو

    قیمت (تومان)

    1

    پراید 131

    51 میلیون

    2

    پراید 111

    55 میلیون

    3

    پژو 206 تیپ2

    92 میلیون

    4

    ساندرو استپ‌وی

    235 میلیون

    5

    ساندرو دنده‌ای

    212 میلیون

    6

    پژو 405

    82 میلیون

    7

    سراتو

    329 میلیون

    8

    جک S5

    307 میلیون

    9

    چانگان

    207 میلیون

    10

    پژو 2008

    390 میلیون

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو