فونیکسریمکسبهتام

همه‌چیز درباره هاچ‌بک ۲۰۷i پانوراما

عصر خودرو- هاچ‌بک‌های دوست‌داشتنی در دنیای امروز صنعت خودروسازی، کم هوادار ندارند. در گزارش امروز «ایرنا زندگی» یکی از جدیدترین تولیدات داخل ایران که در لیست هاچ‌بک‌ها قرار می‌گیرد را به شما معرفی می‌کنیم. البته علاوه بر اینکه بیوگرافی ۲۰۷i پانوراما را با یکدیگر مرور می‌کنیم، از شرایط فروش این پژو محبوب نیز که تازه اعلام‌شده است مطلع خواهید شد.

همه‌چیز درباره هاچ‌بک ۲۰۷i پانوراما
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، در سال 1998 کمپانی پژو فرانسه به دنبال ساخت خودرویی چابک، کوچک و جوان‌پسند بود تا بتواند جایگزینی شایسته برای مدل مشهور و پرآوازه خود یعنی خودرو 205 باشد. این تفکر، مدیران کمپانی پژو را بر آن داشت تا با تولید پژو 206 بار دیگر اسم کمپانی خود را بر سر زبان‌ها بیندازند.

    پژو 206 از همان روزهای نخست که تولید شد، فروش خوبی را تجربه کرد و توانست حسابی خود را در دل اقشار مختلف از جمله جوان‌ها باز کند. به‌گونه‌ای که طبق آمار اعلام‌شده از سوی کمپانی پژو، در سه سال پیاپی یعنی از سال 2001 تا 2003 موفق به دریافت عنوان پرفروش‌ترین خودرو اروپا شد.

    در این میان ایرانی‌ها هم از آن دسته افرادی بودند که عشق بسیاری برای خرید پژو 206 محبوب‌شان داشتند. شرکت ایران‌خودرو از سال 1380 اقدام به‌عرضه مدل‌های متنوع از این خودرو کرد و توانست نقش بسیار پررنگی در فروش جهانی این هاچ‌بک ایفا کند.

    اما در سال 1389، با گذر از سال‌های طلایی فروش پژو 206 و با پابه‌میدان گذاشتن رقیبان خارجی، ایران‌خودرو تصمیم گرفت تا با عرضه پژو 207i که در واقع نمونه ارتقایافته و فیس‌لیفت پژو 206 به‌حساب می‌آمد؛ همچنان در صدر لیست فروشندگان خودروهای هاچبک در ایران باقی بماند.

    پژو 207i ایران‌خودرو، تفاوت‌های فاحشی با نمونه فرانسوی خود داشت. حتی در اغلب کشورهای جهان این خودرو با نام 206 پلاس شناخته می‌شد. در سال 1390 و با اوج گرفتن تحریم‌ها علیه ایران، رفته‌رفته تولید این هاچبک زیبا متوقف‌شد و آخرین نسل از آن با مدل سال 1391 وارد بازار شد.

    پس از توافقات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها در سال 1395، این خودرو با امکاناتی کامل‌تر و طراحی زیباتر به سبد محصولات ایران‌خودرو بازگشت تا بار دیگر بتواند نظر طرفداران این‌گونه از خودروهای شهری کوچک را به خود جلب کند. حال با توجه به استقبال مشتریان از خودرو پژو 207i شرکت ایران‌خودرو در پاسخ به تقاضای بازار و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، قصد دارد 207 هاچبک را با سقف شیشه‌ای روانه بازار کند. اما این خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

    از ویژگی 207i چه خبر؟

    سقف شیشه‌ای 207i پانوراما نسبت به سانروف از ابعاد بزرگتری برخوردار است که نه‌تنها استفاده از چشم‌انداز خارج از خودرو را لذت بخش کرده است بلکه به جذابیت‌های ظاهری این خودرو نیز افزوده است. سقف شیشه‌ای این خودرو ثابت بوده و پوشش کشویی آن در مواقع لزوم مانع از تابش نور خورشید به داخل کابین می‌شود.

    پژو 207i با توجه به «نوع جاده‌های کشور»، «نوع سوخت موجود درکشور» و «آب و هوای مناطق مختلف ایران»، متناسب‌سازی شده و با این موارد کاملاً همخوانی دارد. مصرف سوخت پائین موتور TU5 در کنار قدرت موتور بالای آن از جمله مزایای 207 پانوراما است. علاوه بر این، خودروی پژو 207i اتوماتیک جدید توانسته 4 ستاره کیفی را دریافت و در بالاترین رده‌بندی کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل قرار گیرد.

    از سوی دیگر مدل‌های جدید پژو 207i چراغ‌های جلو زیباتر و اسپرت‌تری نسبت به نسل قبل خود دارند که این امر را مدیون دیلایت و چراغ‌های هالوژنی هستند که داخل آن‌ها به‌کاررفته است. همچنین در نمای جانبی این خودرو، راهنماهای روی گلگیر که در نسل پیشین وجود داشت، اکنون به‌صورت یک نوار باریک روی آینه‌های جانبی قرارگرفته‌اند.

        در این زمینه بخوانید:

        «اسپرت‌پسندها» بخوانند؛ بررسی فنی کوپه‌های دوست‌داشتنی

        نگاهی به‌ هاچ‌بک‌های خوش‌دست و پر فروش در بازار ایران؛ مظنه و ویژگی‌ها

    استفاده از آنتن کوتاه رادیویی در بخش جلو خودرو نیز یکی‌دیگر از تغییرات انجام‌شده به‌حساب می‌آید که البته اگر همین آنتن به بخش انتهایی خودرو منتقل می‌شد می‌توانست نمای بهتری ایجاد کند. اصیل‌ترین بخش این مدل پژو، نمای عقب آن است، زیرا هنوز هم ردپاهایی از 206 قدیمی در آن به چشم می‌خورد. در کمال تعجب این بخش در آخرین فیس‌لیفت هم دچار تحولات زیادی نشده و تغییرات آن به استفاده از چراغ‌های طرح نئون و قرار دادن دوربین دید عقب در قاب پلاک خلاصه می‌شود.

    به‌طورکلی می‌توان گفت طراحی ظاهری پژو 207i پانوراما، از رقبایی همچون رنو ساندرو و H30کراس که در این بازه قیمتی قرار دارند، زیباتر و مدرن‌تر بوده و  این امر یکی از دلایل اصلی گرایش بیشتر جوانان به این خودرو به‌شمار می‌رود.

    تنها تحول فنی که این خودرو، نسبت به نسل‌های گذشته یا حتی نسبت به پژو 206 تیپ 5یا 6 کرده تغییر نوع ECU بوده، که آن‌هم تفاوت محسوسی در نحوه کارکرد پیشرانه ایجاد نکرده است. این خودرو از پیشرانه نام‌آشنا TU5 بهره می‌برد که به‌صورت 4 سیلندر 16 سوپاپ بوده و توان تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد.

    نیروی تولیدی این پیشرانه طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک(AL4) یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل‌شده که باعث می‌شود این خودرو بتواند در حدود 12 ثانیه در مدل‌های دستی و 13 ثانیه در مدل‌های اتوماتیک، از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

    جزئیات فروش هاچ‌بک پانوراما

    گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که از ساعت 11 صبح چهارشنبه (18 دی 98) فروش پژو 207i پانوراما آغاز خواهد شد. در این بخشنامه اعلام شده شرایط اعلامی در قالب پیش فروش ارائه داده شده و مشتریان می‌توانند در حال حاضر نمونه دنده‌ای این هاچبک را خریداری کنند. همچنین طبق این اطلاعیه، پژو 207i پانوراما دنده‌ای برای تحویل از تیر تا آبان 1400 ثبت نام می شود. مشتریانی هم که موعد تحویل مرداد تا آبان 1400 را انتخاب کنند، تخفیف 220 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی شامل حالشان خواهد شد.

    برای ثبت‌نام پژو 207i پانوراما دنده‌ای به پیش‌پرداخت 47 میلیون و 500 هزار تومانی نیاز است و سود مشارکت 18 و سود انصراف 10 درصد به مشتریان تعلق می‌گیرد. در حال حاضر ثبت‌نام این هاچ‌بک دنده‌ای با رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای و خاکستری امکان‌پذیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم