فونیکسریمکسبهتام

لیست پرفروش‌ترین خودروها در چین

۳ برندی که در ایران هم حضور دارند

عصر خودرو- چین جزو کشورهایی است که پیشرفت‌های بسیار بزرگی در صنعت خودروسازی داشته اما در سال ۲۰۱۹ کدام برندها بیشترین فروش را در این کشور داشتند.

لیست پرفروش‌ترین خودروها در چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، بازار خودرو در کشور چین بسیار گسترده است و رقابت تنگاتنگی میان برندهای خودروسازی محلی و کشورهای دیگر وجود دارد. اخیرا یک لیست 100 تایی از برندهای خودرویی که بیشترین میزان فروش در سال 2019 را داشته‌اند منتشر شده است.

    این لیست البته 61 درصد از کل بازار خودروی چین را شامل می‌شود که در صدر این جدول برند فولکس‌واگن با مدل لاویدا قرار دارد. جالب اینجاست که بدانید فولکس‌واگن از سال 2017 تا 2019 در مقام نخست از لحاظ فروش خودرو در کشور چین قرار دارد. لازم به ذکر است که 10 خودروی اول این لیست تقریبا 14 درصد از کل بازار این کشور را تشکیل می‌دهند.

    یکی از بهترین خودروهایی که بیشترین میزان فروش از سال 2010 تا 2015 را در کشور چین داشت مربوط به برند wuling می‌شود. این برند با مدل hongguang توانست آمار فروش بسیار خوبی را در این کشور کسب کند. اما از سال 2017 فولکس‌واگن توانست با مدل لاویدا که یک سدان کامپکت است در بازار این کشور به بیشترین میزان فروش دست پیدا کند. پس از لاویدا نیز برند نیسان با مدل sylphy فروش بسیار خوبی را در سال 2019 برای خود رقم زده و توانسته در جایگاه دوم قرار گیرد.

    تا اینجای کار هیچ یک از مدل‌های ذکر شده در ایران قرار ندارند. رتبه‌های اول و دوم میزان فروش در چین به دو برند آلمانی و ژاپنی تعلق دارد. اما رتبه سوم میزان فروش در سال 2019 را هاوال کسب کرده است، خودروسازی که محصولات آن در ایران نیز به صورت محدود توسط گروه بهمن عرضه شد. مدل H6 این خودروساز توانسته فروش خوبی در سال 2019 داشته باشد و در مقام سوم بایستد.

    اگر بخواهیم فقط به برندهای پر فروش ساخت چین اشاره کنیم بعد از هاوال، جیلی با 2 مدل خود در رتبه 13 و 14 قرار دارد. پس از آنها نیز چانگان با مدل cs75 رده 20 را کسب کرده که می‌توان آن را نوعی پیشرفت دانست چرا که این برند در سال 2018 مقام 44 را داشت.

    به طور کلی می‌توان گفت از بین برندهای چینی موجود در ایران سه خودروساز هاوال، جیلی و چانگان در کشور چین بیشترین میزان فروش را کسب کرده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو