فونیکسریمکسبهتام

ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری ابلاغ شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با هدف افزایش ایمنی سفرهای ناوگان اتوبوسی جاده‌ای، ارتقای سطح خدمات و افزایش توانمندی و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافربری، ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری ابلاغ شد.

ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهران قربانی‌ اظهار داشت: در پی استقبال هم‌وطنان از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای  برای نظارت و برنامه‌‌ریزی‌های مؤثر ارتقای ایمنی در سفرهای عمومی جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی سلسله اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

    وی افزود: از جمله مهمترین این اقدامات، ابلاغ ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل مسافربری برون شهری و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر است.

    قربانی ‌بیان کرد: با اجرای دستورالعمل جدید، چشم‌انداز متفاوتی نسبت به گذشته در ارتقای ایمنی و افزایش رضایت‌مندی هم‌وطنان از سطح خدمات ارایه شده، فراهم می‌شود.

    معاون سازمان راهداری افزود: تعیین معیار برای انتخاب شرکت‌های سر شبکه، تعیین وظایف مشخص برای شرکت‌های سر شبکه، لزوم سرمایه‌گذاری و ارایه ناوگان ملکی برای شکل‌گیری و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی شرکت‌های شبکه سیر حمل و نقل مسافر از جمله اقدامات و اصلاحات ابلاغی در جهت نظام‌مند نمودن و بهبود اجرای این تحول است.

    قربانی بیان کرد: با ابلاغ اصلاحات جدید، هرگونه افزایش  شرکت‌های مسافربری متضمن سرمایه‌گذاری و تدارک الزامات ایمنی می‌باشد و در راستای تأمین هرچه بیشتر ایمنی سفرها، شرکت‌های سرشبکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه مکلف شدند، اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان به منظور پایش رفتار لحظه‌‌ای رانندگان از مبداء تا مقصد سفرها و پاسخگویی تمام وقت به مسافران و رسیدگی به شکایات آنان، راه‌اندازی کنند.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ اظهار داشت: در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در ضوابط جاری و حذف انحصارات نیز، برخی مقررات دست و پاگیر جرح و تعدیل شده و شفافیت لازم در مقررات از جمله تعیین شرایط فسح قراردادهای شبکه سیر و نحوه سرویس‌دهی در زمان تعطیلی اعضای شبکه‌ها، یکپارچه‌سازی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت و غیره پیش‌بینی شده است. 

    وی افزود: در راستای ارایه و توسعه خدمات حمل و نقلی به مناطق محروم، مشوق‌های لازم در ضوابط، پیش‌بینی شده و به منظور تقویت مدیریت شبکه‌های سیر، امکان اداره امور شبکه با مکانیزم مدیریت مشارکتی نیز در نظر گرفته شده است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو