فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی کراس‌اوور جنسیس GV۸۰ +مشخصات

عصر خودرو- پس از افشای تصاویر مختلف، سرانجام جنسیس تصمیم گرفته رسماً تصاویر و اطلاعاتی از اولین کراس‌اوور خود یعنی GV۸۰ منتشر کند.

بررسی فنی کراس‌اوور جنسیس GV۸۰ +مشخصات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از افشای تصاویر مختلف، سرانجام جنسیس تصمیم گرفته رسماً تصاویر و اطلاعاتی از اولین کراس‌اوور خود یعنی GV80 منتشر کند. به لطف تصاویر فراوانی که طی چند ماه اخیر افشا شدند، طراحی ظاهری GV80 که از طریق تلاش مشترک استودیو‌های طراحی جنسیس در کرهٔ جنوبی، آلمان و ایالات‌متحده شکل گرفته، چندان برای ما ناشناخته نیست.

    علاوه بر این، پیش‌نمایش این کراس‌اوور لوکس نیز با رونمایی از کانسپت GV80 در نمایشگاه نیویورک 2017 ارائه شده بود. GV80 در بیرون خودرویی اسپرت و پیچیده به نظر می‌رسد، ولی جلوپنجرهٔ باریک‌تر و شیک‌تر نسخهٔ کانسپت را می‌توان زیباتر از این جلوپنجرهٔ پنج‌ضلعی عظیم خودروی تولیدی دانست. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های جلوی چهارتایی قرار گرفته‌اند که مشابه آن‌ها را در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان G90 هم دیده‌ایم و در حال تبدیل شدن به امضای طراحی جدیدی برای جنسیس است.

    در داخل، برند لوکس هیوندای بدون شلوغ کردن بیش‌ازاندازهٔ داشبورد با دکمه‌ها، رویکردی ساده‌گرایانه را دنبال کرده است. به همین دلیل، در کابین GV80 استفاده از دکمه‌های فیزیکی به حداقل رسیده و بجای آن یک نمایشگر لمسی جدید برای کنترل سیستم تهویه و یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ و مستقل برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است.

    در تصویر رسمی کابین GV80، صفحه آمپر دیجیتالی هم به چشم می‌خورد، اما در تصاویری قبلی صفحه آمپر آنالوگ نیز دیده شده بود که البته احتمالاً فقط در بازار داخلی کره ارائه می‌شود. دیگر عناصر داخلی قابل‌توجه این ماشین نیز شامل دریچه‌های تهویهٔ باریک که تقریباً در کل داشبورد کشیده شده، غربیلک فرمان دو پره و فقدان انتخاب‌گر دندهٔ سنتی می‌شود، زیرا جنسیس مثل جگوار-لندروور، از یک انتخاب‌گر الکترونیکی دوار جواهر مانند استفاده کرده است. به گفتهٔ جنسیس، این کراس‌اوور در نسخه‌های دو ردیفه و سه ردیفه عرضه خواهد شد.

    GV80 مثل برادران سدان خود روی یک پلت‌فرم دیفرانسیل عقب ساخته شده که منحصر به برند جنسیس بوده و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. هرچند فعلاً به‌طور رسمی هیچ پیشرانه‌ای برای این کراس‌اوور لوکس اعلام نشده است، اما اطلاعاتی که از کرهٔ جنوبی منتشر شده‌اند به ارائهٔ سه پیشرانهٔ مختلف در بازار داخلی آن کشور اشاره داشته‌اند.

    GV80 در ابتدا با یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربودیزل با 274 اسب بخار قدرت و 590 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود که به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، خودرو را ظرف 6.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

    چند هفته بعد، یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور هم به موتور دیزلی اضافه خواهد شد. GV80 با این موتور ظرف 6.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در صدر لیست پیشرانه‌های این ماشین نیز یک موتور 3.5 لیتری V6 توربوشارژ با 380 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد که زمان لازم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت را به 5.7 ثانیه کاهش می‌دهد.

    به‌احتمال‌زیاد هردو موتور بنزینی GV80 در بازار ایالات‌متحده ارائه خواهند شد. به گفتهٔ جنسیس، فروش این کراس‌اوور لوکس در ماه ژانویه در بازار داخلی کره آغاز شده و طی سال 2020 راهی بازار‌های جهانی خواهد شد. انتظار می‌رود GV80 در ماه آوریل در نمایشگاه نیویورک برای آمریکایی‌ها رسماً رونمایی شده و چند ماه بعد به بازار عرضه گردد تا با خودرو‌هایی مثل مرسدس بنز GLE، ب‌ام‌و X5 و لینکلن اویاتور به رقابت بپردازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو