فونیکسریمکسبهتام

سناتور آمریکایی:

تسلا نام سیستم اتوپایلوت خود را اصلاح کند

عصر خودرو- سناتور آمریکایی طی نامه ای به تسلا از این شرکت خواسته تا اصلاحاتی در نام سیستم اتوپایلوت آن انجام دهد تا احتمال سواستفاده از آن کاهش یابد.

تسلا نام سیستم اتوپایلوت خود را اصلاح کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر  ،  ادوارد مارکی یکی از سناتورهای آمریکایی از شرکت خودروسازی تسلا خواسته تا نام سیستم اتوپایلوت خود را اصلاح کند. او معتقد است نام سیستم گمراه کننده است و احتمالا از آن سواستفاده شود.

    تسلا نیز در نامه ای اعلام کرده گام هایی را اتخاذ کرده تا  تضمین شود راننده این سیستم و نشانگرهای ایمنی را کنترل می کند.

    به نوشته این شرکت، تسلا سال گذشته نوتیفیکیشن هشدار جدیدی برای چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی و علامت توقف در خودروهایش  عرضه کرد تا احتمال گذر از چراغ قرمز یا علامت توقف در نتیجه حواس پرتی راننده کاهش یابد.

    سناتور ادوارد مارکی معتقد است خطرات احتمالی سیستم اتوپایلوت را می توان رفع کرد.  همچنین او خواهان اصلاح  نام سیستم اتوپایلوت است تا احتمال سواستفاده از آن کاهش یابد . علاوه بر این موارد، باید ابزارهای پشتیبانی ساخته شود که تضمین کننده بیداری و هوشیاری راننده پشت فرمان است.

    این در حالی است که از سال 2016 تاکنون، در حداقل 3 پرونده تصادف مرگبار مربوط به خودروهای تسلا، سیستم اتوپایلوت فعال بوده است. این تصادفات سوالاتی درباره توانایی سیستم های کمک راننده برای شناسایی خطرات به خصوص اشیا ثابت و بی حرکت را به وجود آورده است.از سوی دیگر در سراسر جهان نگرانی هایی درباره ایمنی سیستم های کمک راننده برای انجام فعالیت های مختلف بدون دخالت انسان  به وجود آمده است.

    سناتور مارکی در نامه خود به ویدئوهایی اشاره کرده بود که رانندگان هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت پشت فرمان خوابیده بودند.  درهمین راستا تسلا در نامه خود اعلام کرده مشغول انجام اصلاحاتی در سیستم کنترل فرمان است تا رانندگان  مجبور شوند بدون دوز و کلک مراقب جاده پیش رو باشند.

    او از تسلا خواسته سیستم های پشتیبانی نظارتی  پشت فرمان خودرو نصب کند تا تضمین شود دست های راننده روی فرمان است. این امر حداقل تضمین می کند حواس راننده پرت نیست.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو