فونیکسریمکسبهتام

مقایسه فروش خودروهای برقی در ۴ کشور

عصر خودرو- مقایسه میزان فروش و استقبال مشتریان از خودروهای برقی در کشورهای نروژ، سوئد، ایسلند و هلند اطلاعات جالبی را نشان می‌دهد.

مقایسه فروش خودروهای برقی در ۴ کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با نگاه مختصری به نمودار رشد استقبال مشتریان کشورهای مختلف از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست، می توان دریافت که میزان فروش این محصولات در نروژ شاهد رشد چشمگیرتری نسبت به سایر کشورها بوده است.

    با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و بدین ترتیب نظر و توجه خیلی عظیمی از مشتریان خود را در بازارهای جهانی جلب کنند. در این میان به نظر می‌رسد برخی از کشورها بیش‌تر از سایر مناطق جهان از خودروهای برقی استقبال کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند اشاره کرد.

    نمودار زیر به وضوح نشان می دهد که مشتریان و شهروندان نروژی از سال 2012 شروع به خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست کرده اند این در حالیست که برخی دیگر از کشورهای پیشگام در استفاده از خودروهای برقی همچون ایسلند، هلند و سوئد، از سال 2015 و 2017 میلادی به سمت و سوی خریداری و استفاده از این محصولات روی آورده اند.

    سهم خودروهای برقی در سال 2012 میلادی در نروژ ، 3 درصد بوده و در سال 2019 میلادی به 56 درصد رسیده و افزایش یافته است.

    استقبال از خودروهای برقی در ایسلند که در سال 2015 میلادی آغاز شده ، تنها 3 درصد ثبت و گزارش شده است. این رقم در سال 2019 میلادی با رشد قابل توجهی به 25 درصد رسیده است.

    مشتریان هلندی نیز با روی آوردن به سمت و سوی خودروهای برقی از سال 2017 میلادی، میزان فروش و سهم محصولات مذکور را از 2 درصد به 15 درصد افزایش داده اند.

    سهم خودروهای برقی در سوئد نیز از 3 درصد در سال 2015 به 11 درصد در سال 2019 میلادی رسیده است.

     

     

     

    به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو، برخی از کشورهای جهان علی الخصوص منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ استقبال بی نظیر و قابل توجهی از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست کرده اند.

    نروژ به عنوان یک کشور سرسبز و کم جمعیت در شمال قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی یکی از پیشگامان محافظت از محیط زیست و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها به جو زمین است که در راستای این هدف اقدامات بسیاری برای کاهش استقبال از خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی و افزایش محبوبیت استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی انجام داده که در نهایت موجب شده خریداری و استفاده از وسایل نقلیه مذکور در این کشور با رشد قابل توجهی مواجه شود که در نوع خود در جهان بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است. پیشتر شهر اسلو پایتخت نروژ لقب پایتخت خودروهای الکتریکی در جهان را به نام خود ثبت کرده بود.

    با اینکه وسایل نقلیه الکتریکی تنها سهم بسیار اندکی از بازار خودروی جهان را به خود اختصاص می‌دهند اما آمار استفاده و خریداری از آن در کشورهای مختلف علی‌الخصوص اروپا تحت تأثیر سیاست گذاری‌های مختلف دولت‌ها تفاوت معناداری دارد؛ در برخی کشورها فروش خودروهای برقی همچنان رو به صعود گزارش می‌شود که به نظر می‌رسد در سال‌های نه چندان دور از فروش خودروهای بنزینی و دیزلی صحبت خواهد کرد.

    این در حالیست که برخی دیگر از کشورها به ویژه جهان سومی‌ها هنوز حتی فکر عرضه خودروی الکتریکی را نیز غیرممکن می‌دانند. دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا به حفظ محیط زیست تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 میلادی (نهایتاً دهه 2040 میلادی) یعنی حدوداً بیست سال آینده ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو