فونیکسریمکسبهتام

افزایش تردد خودروها در محدوده طرح جدید ترافیک

عصر خودرو- سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تردد در محدوه کاهش آلودگی هوا ۴ تا ۱۱ درصد بیشتر شده است، گفت: در لایحه پیشنهادی که در مورد طرح ترافیک به شورا آورده‌ایم پلیس با ما موافق است.

افزایش تردد خودروها در محدوده طرح جدید ترافیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، در یکصد و نود و پنجمین شورای شهر پیشنهاد لایحه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظرات‌شان را به عنوان موافق و مخالف این لایحه پیشنهادی اعلام کردند.

    یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به برخی از انتقادات اعضای شورای شهر گفت:‌ ما هر سه ماه یکبار گزارشی را در مورد طرح ترافیک به اعضای شورا ارسال می‌کنیم و تبعات ترافیکی و آلودگی با اجرای طرح یا عدم اجرای آن را به شورا داده‌ایم.

    وی با بیان اینکه گزارشات ارسال شده مربوط به حلقه اول و دوم طرح ترافیک و به صورت کامل با رقم و درصد بیان شده است،‌گفت: با پلیس راهور جلسات مکرری را برگزار کرده‌ایم و لایحه مربوط به طرح ترافیک مورد تأیید پلیس هم بوده است نظر آنها اعمال شده و با ما همراه هستند.

    وی تأکید کرد: سال گذشته تردد در محدوده اول طرح ترافیک کاهش یافت ولی در حلقه دوم یا محدوده طرح کاهش آلودگی هو ا 4 تا 11 درصد بیشتر شد برای همین نیاز به بازنگری در طرح در حلقه دوم احتمالاً انجام می‌شود.

    سرانجام کلیات لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در مورد عوارض طرح ترافیک و تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا با 16 رأی موافق به تصویب رسید ولی بررسی جزئیات آن موکول به جلسه آینده شورای شهر شد.

    * شورای شهر در منگنه ضرب‌الاجل‌های شهرداری قرار نگیرد

    در مورد کلیات طرح ترافیک الهام فخاری عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شورای شهر نباید در منگنه ضر‌ب‌الاجل‌های شهرداری قرار گیرد، گفت: رویه و رفتار شهرداری تهران در مواجهه با شورای شهر مطلوب نیست و اینکه شورا را تحت فشار قرار دهند تا هم الزام قانونی دریافت کنند و هم از پاسخگویی معاف شوند کاری نادرست محسوب می‌شود.

    این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: گزارش دقیقی در مورد طرح کنترل آلودگی هوا به شورای شهر ارسال نشده و باید جزئیات در این زمینه بررسی شود. طرح ترافیک از دیدگاه اجتماعی و شهرسازی نیاز به بررسی دارد برای همین شورا نیز نباید در منگنه ضرب‌الاجل‌ها قرار گیرد.

    * امکان رزروی شدن پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن

    همچنین در جلسه شورای شهر، امروز اعضای شورای شهر تهران امکان رزروی شدن پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن را به تصویب رساندند.

    زهرا نژادبهرام که ارائه‌دهنده این پیشنهاد بود، گفت: باید امکانی انجام دهیم که امکان پارک حاشیه‌ای به مدت سه ساعت در محدوده‌های شهری امکانپذیر باشد همچنین ورود استارتاپ‌ها در این زمینه تأثیر گذار است و می‌تواند نتایج مؤثری به همراه داشته باشد.

    محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: اگر یک شهروند توسط اپلیکیشن جای پارک خود را رزرو کرده باشد و فرد دیگری جای آن پارک کرده باشد احتمال وقوع دعوا وجود دارد مگر اینکه المانی در این زمینه طراحی شود.

    در نهایت پیشنهاد زهرا نژادبهرام با اکثریت آراء در شورای شهر تهران به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو