فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران:

اتوبوس آماده در کشور نداریم

عصر خودرو- معاون شهردار تهران گفت: معادل بودجه عمرانی سال ۹۸ برای پروژه های محله محور در سال ۹۹ بودجه در نظر گرفته شده است.

اتوبوس آماده در کشور نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران عصر امروز در نشست خبری خود در خصوص بودجه سال 99 شهرداری تهران گفت: ماه بهمن و اسفند شلوغ است زیرا در این دو ماه، بودجه سال بعد سازمان‌ها نوشته می‌شود و در شهرداری هم همین گونه است.

    وی ادامه داد: امسال بخش بزرگی از کار در معاونت برنامه‌ریزی انجام شد و امسال دو بار بودجه دادیم؛ یک بار متمم و یک بار هم بودجه سال بعد را دادیم.

    مظاهریان گفت: در سال گذشته در اسفند، اصلاحیه بودجه دادیم و نیازی به متمم نبود اما امسال متممی با 5 هزار میلیارد تومان ارائه دادیم.

    معاون شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته متمم به تصویب نهایی رسید و بالافصله در اولین جلسه که امروز بود لایحه بودجه سال 99 تقدیم شورا شد.

    مظاهریان تصریح کرد: اتفاق مهم‌تر این بود که علی‌رغم اینکه بودجه ارقام درستی دارد، انتظار حناچی این بود که نگاهی متفاوت به بودجه داشته باشیم و نزدیک به نظر شورا شد.

    معاون شهرداری تهران افزود: مهم‌ترین نکته این است که تغییر نگاهی صورت گرفته و واقعیت این است که تهران در صد سال گذشته با کارهای عمرانی بزرگ شناخته می‌شده است.

    وی گفت: آن چیزی که به نظر رسید شورای پنجم و مدیریت شهری آن را متفاوت می کرد نگاه متفاوتشان نسبت به گذشته بود.

    مظاهریان ادامه داد: در گذشته پروژه‌هایی داشتیم که کمتر مشارکتی بودند و کمتر در آنها به مردم توجه شده بود و برای همین توافق کردیم تا از این پروژه‌های بزرگ به داخل محلات برگردیم.

    وی تصریح کرد: به نظرمان آن چیزی که شهر را می‌سازد موضوع محلات و خانواده ها هستند و اگر آن مسائلی که خانواده تهرانی دارد، حل نشود، انگار که کار بزرگی انجام نشده است.

    معاون شهردار تهران افزود: باید از مردم محلات پرسید که مشکل شما در محله‌تان چیست. آن وقت حتما جوابمان دیگر ترافیک و آلودگی هوا نیست. در یک محله می‌شود تجمع معتادان و در یک محله دیگر می‌شود نبود پارک محله‌ای و حتی در یک محل عدم جمع آوری درست زباله‌ها مشکل می‌شود.

    مظاهریان گفت: این تفاوت ها حکایت از آن دارد که باید شهرداری به سمت اولویت‌های محله‌ای برود زیرا تا محلات آباد نشود انجام کارهای بزرگتر خیلی فایده نداشته و به چشم مردم هم نمی‌آید.

    وی ادامه داد: برای همین موضوع به سراغ محلات رفتیم تا از آنها درباره نیازهایشان صحبت کنیم و کار بزرگی در این حوزه به واسطه برگزاری انتخابات شورایاری ها انجام شده بود.

    معاون شهردار تهران تصریح کرد: امسال حدود 2 هزار میلیارد تومان صرف پروژه های محله‌ای خواهد شد و در سطح 350 محله شهر تهران مصرف خواهد شد.

    وی برای مشخص شدن ابعاد این بودجه گفت: در سال 97 برای پروژه‌های عمرانی سال 98 شهرداری تهران تنها 2500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

    مظاهریان به حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت عددی حدود 5 هزار میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است که 3.5 هزار میلیارد آن صرف مترو خواهد شد و سهم اتوبوسرانی هم از این رقم 500 میلیارد تومان خواهد بود.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: در بودجه سال 99 به موضوع درنگ گاه‌ها هم توجه شده و برای ساخت میدانگاه ها و درنگ گاه‌ها عددی حدود 850 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در سال آینده 800 میلیارد تومان برای بازنشستگی انگیزشی در نظر گرفته شده است که احتمالا پیش بینی می‌کنیم حدود 3400 نفر به صورت داوطلب از شهرداری خارج شوند.

    مظاهریان اضافه کرد: یکی از تلاش های شهرداری تهران در بودجه سال 99 این بود که میزان بودجه هزینه ای را افزایش نداده و به جایش بودجه‌های عمرانی حدود 47 درصد افزایش یافته است.

    وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به وضعیت کشور بودجه سال بعد محقق خواهد شد، گفت: 52 درصد مالیات کل کشور را تهرانی‌ها می پردازند در حالی که ده درصد کل جمعیت کشور در تهران ساکن هستند.

    مظاهریان گفت: به نظرم رسیدن به آمارهای ارائه شده در بودجه دور از ذهن نیست و بالاخره شهرداری هم دست بسته نبوده و تلاش خواهد کرد تا کل بودجه محقق شود.

    معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما در بودجه سال 99 برای تامین و نوسازی اتوبوس‌ها تنها 500 میلیارد در نظر گرفته اید حال اینکه برای احداث بوستان‌های جدید 700 میلیارد تومان در نظر گرفته اید در حالی که همه می دانند که نوسازی اتوبوس‌های فرسوده عامل موثری در کاهش آلودگی هواست آیا بهتر نبود رقم بودجه اتوبوس ها را افزایش می دادید گفت: تحقق پذیری بودجه موضوع و مسأله مهمی است.

    وی ادامه داد: بنده هم معتقدم که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع مهمی است اما در جریان باشید که اتوبوس آماده به آن میزان در کشور وجود ندارد که خریداری شود بلکه باید سفارش داده شود و ساخته شود.

    مظاهریان گفت: وقتی برای هفته های گذشته قصد داشتیم تعدادی اتوبوس به شهر تهران اضافه کنیم مواجه شدیم که فقط 40 اتوبوس آماده فروش وجود داشت و به طور کلی خرید اتوبوس مبتنی بر سفارش است.

    معاون شهردار تهران تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که باید تجهیز مربوط به اتوبوسرانی هم به موازات خرید اتوبوس‌های جدید رشد پیدا کند؛  یکی از تحول های طرح جامع حمل و نقل این است که بشود به سمت اتوبوس‌های میدل باس و مینی بوس در مسیرهای کوتاه برویم.

    مظاهریان گفت: بنابراین مجموع ارقام به نظر می رسد کافی باشد و البته تحقق پذیری هم اهمیت بیشتری داشت؛ اگر ارقام بودجه بالاتر می رفت ما باید رسماً اتوبوس‌های ساخته شده خارجی را می خریدیم که با روح توسعه ساخت و تولید داخلی منافات داشت و دیگر نمی‌توانستیم تولید داخلی را افزایش بدهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو