فونیکسریمکسبهتام

ناظر گمرکات استان هرمزگان اعلام کرد

دپوی ۱۹۴۱ خودرو در گمرک هرمزگان

ما باعث دپو نیستیم

عصر خودرو- ناظر گمرکات استان هرمزگان از دپوی ۱۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات این استان خبر داد و تصریح کرد: ما باعث دپو شدن خودروها در گمرک نیستیم و در این زمینه منتظر کسب مجوز ترخیص از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

دپوی ۱۹۴۱ خودرو در گمرک هرمزگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، ابوالفضل اکبرپور امروز در حاشیه بازدید از گمرکات استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 12 هزار و 261 دستگاه خودرو در گمرک موجود بود که در نیمه دوم سال گذشته با مصوبه هیات دولت 7153 دستگاه آن ترخیص شد.

    وی ادامه داد: از این تعداد ترخیص 6653 دستگاه خودروهای سواری بودند و مابقی آمبولانس بودند که ترخیص شدند. اکنون نیز خودروهایی که در گمرک مانده به دلیل تغییر شرایط ارزی و ممنوعیت ثبت سفارش خودرو است که باید مجوز از مبادی مربوطه را داشته باشند تا گمرک آنها را ترخیص کند.

    اکبرپور تصریح کرد: ملاک ترخیص گمرک برای کالاها از جمله خودرو، شرایط، مجوز و قوانین ترخیص روز است نه زمانی که کالا وارد گمرک شده است. اکنون نیز 1941 دستگاه در گمرکات استان هرمزگان مانده که 668 دستگاه در گمرک شهید رجایی، 1167 دستگاه در گمرک باهنر و 106 دستگاه در گمرک لنگه مانده است که باید مجوز ترخیص بگیرد و در این زمینه وزارت اقتصاد رایزنی کرده و مجوز ترخیص 1048 دستگاه از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است اما باید مجوز نهایی صادر شود.

    به گفته مدیرکل گمرک شهید رجایی طی 10 ماهه امسال یک میلیون و 700 هزار تن کالای اساسی در بندر رجائی تخلیه شده که 177 هزار تن آن در گمرک باقیمانده که مربوط به چند روز اخیر است و به زودی ترخیص می‌شود.

    وی تصریح کرد: در زمینه کالاهای اساسی دپو و رسوب کالا نداریم و کالاهای اساسی طی سه چهار روز، نهایتا یک هفته از گمرک ترخیص می‌شوند.

    ناظر گمرکات استان هرمزگان تصریح کرد: اکنون مقداری کالای گروه 4 در گمرک مانده که علت عدم ترخیص آن ممنوع الورود بودنشان است. تعدادی وارد کنندگان کالای گروه 4 مجبور شدند اموالشان را مرجوع کنند و تعدادی دیگر از کالای گروه 4 را سازمان اموال تملیکی باید تعیین تکلیف کند که در این زمینه سخت گیری‌های خود را دارد.

    اکبرپور همچنین یادآور شد که بیش از 54 درصد از حجم تجارت خارجی کشور در استان هرمزگان صورت می‌گیرد. بر این اساس طی 10 ماهه امسال صادرات از نظر توناژ سه برابر بیشتر از واردات شده است.

    به گفته وی طی این مدت 39 میلیون و 800 هزار تن کالا به ارزش 27 میلیارد دلار صادر شده است. همچنین 31 میلیون تن صادرات غیر نفتی به ارزش 18 میلیارد دلار صورت گرفته که از نظر ارزشی 121 درصد رشد داشته است.

    مدیرکل گمرک شهید رجایی اظهار کرد: چین، هند، امارات، آلمان و ایتالیا مقاصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی بوده است.

    به گفته وی در 10 ماهه امسال 6924 تن کالا به ارزش بیش از 13 میلیارد و 700 میلیون دلار وارد شده است که یک میلیارد دلار نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

    اکبرپور همچنین اعلام کرد: از اول سال تا کنون نزدیک به 78 هزار تن گوشت، بیش از 732 هزار تن برنج، 61 هزار تن دانه‌های روغنی، 73 هزار تن ذرت، 346 هزار تن روغن، 4300 تن دارو، 392 هزار تن قند و شکر، 749 هزار تن کاغذ، 43 هزار تن کنجاله سویا و 42 هزار تن حبوبات وارد کشور شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو