فونیکسریمکسبهتام

بیزینس اینسایدر:

رقابت «اوبر» و «تسلا» در سال ۲۰۲۰ تشدید می شود؟

عصر خودرو- شرکت تسلا همیشه به عنوان یک شرکت پیشرو شناخته می شود. شرکتی که همواره در تلاش بوده نسبت به رقبا با سرعت بیشتری حرکت کند. این شرکت اخیرا نیز به موضوع تاکسی های رباتیک پرداخته و مدعی شده است تا پایان سال ۲۰۲۰ از یک میلیون تاکسی رباتیک رونمایی خواهد کرد.

رقابت «اوبر» و «تسلا» در سال ۲۰۲۰ تشدید می شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از انتخاب، به نظر می رسد شرکت تسلا به زودی به رقیبی جدی برای اوبر تبدیل می شود. شرکت تاکسیرانی اینترنتی اوبر با مدیریت دارا خسروشاهی یکی از نخستین شرکت هایی بود که برای استفاده از تاکسی های خودران تلاش کرد، اکنون به نظر می رسد طرح ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، بسیار مشابه با طرح اوبر است.

    ماسک مدتی پیش دیدگاه خود را برای شبکه رانندگی خودران تسلا مطرح کرد و گفت  که انتظار دارد از اوایل سال 2020 طرح تاکسی های خودران را به بهره برداری برساند. این نخستین باری نیست که ایلان ماسک روی تولید خودروهای خودران تاکید می کند.

    اما جدول زمانی وی آنچنان که انتظار می رفت خوب پیش نرفته است. ایلان ماسک مدعی شده بود خودرو خودران جدید این شرکت در ماه ابتدایی سال 2020 رونمایی می شود با این وجود و در شرایط محقق نشدن این موضوع قرار است ماه آینده میلادی یک مهمانی بزرگ برای گردهمایی طراحان و کدنویسان برگزار کند تا روی طراحی سیستم جدید خودران اتفاق نظر کنند.

    مسئله مهم این است که آیا خودروهای فعلی واقعا قادر به چنین کاری هستند یا خیر. درواقع سیستم مورد نظر ایلان ماسک چیزی فراتر از خودران بودن معمولی خودروها است. ایده ای که بدون هیچ ناظر انسانی و به شکل کاملا هوشمند و خودران کار می کند. ماسک مدعی شده که تمامی خودروهای تسلا را می توان به این فناوری ارتقاء داد.

    ماسک خدمات پیشنهادی خود را با خدمات اوبر و لیفت مقایسه کرده است اما به نظر می رسد قصد ندارد سیستم خودران خود را در اختیار این تاکسیهای آنلاین قرار دهد، بلکه قصد دارد یک برنامه مشابه اختصاصی برای سفرهای مسافران خود ترتیب دهد. اگرچه ماسک جزئیات تاکسی های رباتیک خود را تا حد زیادی مبهم گذاشته است، اما  پیش بینی می شود شهرهایی مانند سانفرانسیسکو می توانند این خدمات را ارائه دهند.

    این نقشه بلندپروازانه در نگاه نخست دست نیافتنی به نظر می رسد اما این ایده ای است که بسیاری از گروههای خودروسازی مثل جنرال موتورز نیز در سر دارند. یکی از مهمترین نکات در مورد تاکسی های رباتیک، مسئله ایمنی و پیشگیری از تصادفات است. پیش بینی می شود که این اتومبیل ها فقط به صفحه کامپیوتر مجهزند و نیاز به فرمان یا پدال ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم