فونیکسریمکسبهتام

مشخصات پورشه حراج شده ساموئل اتوئو

عصر خودرو- مدل کمیاب و ارزشمند پورشه گمبالا میراژ جی‌تی با ۶، ۵۰۰ کیلومتر کارکرد و ۶۷۰ اسب‌بخار قدرت در حراجی RM Sotheby’s فروخته خواهد شد. پیش‌از‌این، ساموئل اتوئو صاحب این سوپراسپرت آلمانی بوده است.

مشخصات پورشه حراج شده ساموئل اتوئو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز-شرکت گمبالا (Gemballa) از سال 1981 تا امروز، محصولات متنوع پورشه را با تیونینگ و قطعات اختصاصی عرضه می‌کند. یکی از جذاب‌ترین خودروهای این برند آلمانی، میراژ جی‌تی (Mirage GT) است که سال 2007 برپایه‌ی پورشه کاررا جی‌تی (Carrera GT) رونمایی شد. مدلی کمیاب و ویژه از گمبالا میراژ جی‌تی که در زیر تصاویرش را می‌بینید، به‌زودی در پاریس حراج می‌شود.

    پیش از مرگ مشکوک مدیرعامل و تغییر مدیریت شرکت، گمبالا فقط 25 دستگاه میراژ جی‌تی تولید کرد. خودرویی که در حراجی RM Sotheby’s فروخته خواهد شد، مدلی از سه مدل کلکسیونی طلایی (Gold Edition) است. این مدل زیبا که شاید در این نسخه از اصالت پورشه و سادگی‌اش بیش‌ازحد دوره شده، به‌سفارش ساموئل اتوئو، بازیکن پیشین تیم ملی کامرون و باشگاه بارسلونا، تولید شده است.

    تمام 25 دستگاه تولیدی گمبالا میراژ جی‌تی از پورشه کاررا جی‌تی، باتوجه‌به سفارش مشتری منحصربه‌فرد هستند. طراحی میراژ جی‌تی به‌طورکلی مشابه محصول ماندگار پورشه است؛ اما در جزییات بدنه و کابین تغییراتی مشاهده می‌شود. تفاوت اصلی سوپراسپرت خوش‌صدای ساموئل اتوئو با پورشه کاررا جی‌تی، در سپرهای جلو و عقب، پوشش سفارشی موتور، باله‌ی عقب، رینگ‌ها و دریچه‌ی هوای روی سقف است.

    گمبالا میراژ جی‌تی گلد ادیشن در این مدل به رنگ سیاه با پوسته‌ی رنگین‌کمانی درآمده که بسیار خاص و متفاوت است. بخش‌های مختلف بدنه و کابین مثل قطعات فیبرکربنی، رینگ‌ها، پوشش روی پیشرانه، کنسول مرکزی، دستگیره‌های در، داشبورد و حتی سراگزوزها به‌رنگ طلایی هستند. فضای داخلی با روکش‌های چرمی و الکانتارا و تزیینات طلایی میزبان دو سرنشین است. البته متخصصان گمبالا فقط ظاهر پورشه کاررا جی‌تی را تعییر نداده‌اند و به‌سراغ قوای محرکه و سیستم اگزوز و تعلیق هم رفته‌اند. در این مدل، فنرهای کویل‌اور قابل‌تنظیم نصب شده است و ارتفاع سیستم تعلیق با فشار یک دکمه کم یا زیاد می‌شود.

    پورشه کاررا جی‌تی به پیشرانه‌ی 10 سیلندر Vشکل 5/7 لیتری تنفس‌طبیعی مجهز است که در ابتدا قرار بود در خودرو فرمول یک استفاده شود. این موتور بسیار خوش‌صدا که در وسط بدنه‌ی خودرو نصب شده است، 612 اسب‌بخار (واحد ps) قدرتش را با کمک جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی به دو چرخ عقب می‌فرستد. تیم مهندسی گمبالا در مدل میراژ جی‌تی، از سیستم ورودی هوای جدید و اگزوز فولادی ضدزنگ با مبدل کاتالیست اسپرت استفاده کرده است. علاوه‌بر‌این، ECU پورشه هم با تنظیم جدید این شرکت تیونینگ اشتوتگارتی 58 اسب‌بخار قدرت بیشتری از کاررا جی‌تی آزاد می‌کند. گمبالا میراژ جی‌تی با تمام تغییرات انجام‌شده در بهترین حالت، 670 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور دارد و در زمان 3/7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد.

    گمبالا میراژ جی‌تی با کارکرد کمتر از 6، 500 کیلومتر فقط دراختیار ساموئل اتوئو بوده و هفته‌ی گذشته به‌طورکامل در مرکز خدمات اصلی پورشه بازرسی شده است. نرخ پایه‌ی این مدل که هفتمین دستگاه از سری گمبالا میراژ جی‌تی و نسخه 409 تولیدی از پورشه کاررا جی‌تی است، بین 775 تا 875 هزار یورو (حدود 861 تا 972 هزار دلار) پیش‌بینی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو