فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه:

استان گیلان به زودی از بحران خارج می شود

افزایش ۴۰ درصدی تردد در محور گیلان باوجود هشدارها

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه استان گیلان به زودی از بحران خارج می شود، گفت: تمرکز وزارت راه هم اکنون روی بازگشایی راه های روستایی و مسیرهای مورد نیاز وزارت نیرو برای برقراری جریان برق است.

استان گیلان به زودی از بحران خارج می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، محمد اسلامی   اطهار کرد: متأسفانه در آزادراه قزوین_رشت محدوده عوارضی امامزاده هاشم تا میدان گیل رشت با ازدحام مدیریت نشده مردم مواجه شدیم که امکان تردد در این جاده شریانی را از بین برد.

    وی ادامه داد: این مسئله باعث ایجاد ترافیک طولانی شد که خوشبختانه با تلاش صورت گرفته از سوی همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری آزادراه قزوین رشت محدوده عوارضی تخلیه و پاکسازی آن صورت گرفته است.

    اسلامی یادآور شد: تقریباً از غروب دیشب تردد وسایل نقلیه در این محور روان‌تر شده و در حال حاضر محور اصلی که به دلیل پس‌زدگی ترافیک داشت، مشکلی ندارد. هم اکنون راهداران بسیج شده‌اند تا بتوانند برف‌روبی در این محور را گسترش داده و ترافیک را روان‌تر کنند.

    وی با بیان اینکه سایر محور‌های شریانی کشور تردد روان بوده و مشکلی در آنها نداریم، افزود: محورهای شریانی از صبح دیروز بازگشایی شده و تردد در آنها برقرار است.

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پس از بازگشایی محور قزوین-رشت وارد بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی شده‌ایم. در این زمینه 350 دستگاه ماشین آلات سازمان راهداری و استان‌های همجوار مشغول فعالیت هستند.

    اسلامی با اشاره به تشکیل یک ستاد توسط رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای بازگشایی راهای اصلی، فرعی و روستایی، اظهار کرد: 6 کارگروه اصلی محوری به صورت منطقه‌ای سازماندهی مجدد شده اند، از این رو می‌توان با پیگیری‌های ویژه‌تری کار را انجام دهیم تا راه‌های روستایی با محوریت مسیرهایی که وزارت نیرو برای زیر بار بردن شبکه برق نیاز دارد بازگشایی شود.

    وی همچنین با اشاره به اینکه باید تولید مرغداری‌ها به بازارهای مصرف منتقل شود اظهار کرد: در این راستا مدیرکل راهداری استان را مأمور کرده‌ام مسیرهای منتهی به مرغداری‌ها به صورت ویژه بازگشایی شده و محصولات به بازار مصرف انتقال یابد.

    اسلامی با اشاره به حجم سنگین برف سرعت باد و بوران در آزادراه قزوین رشت محدوده عوارضی یادآور شد: با توجه به کاهش برودت هوا باقیمانده عملیات برف‌روبی در این محور سریعتر انجام می‌شود و به زودی شاهد آن خواهیم بود استان گیلان از بحران خارج خواهد شد.

    وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر بیش از 3500 کیلومتر برفروبی در مسیرهای اصلی و فرعی و روستایی انجام شده است. از سوی دیگر در 2500 روستای استان گیلان به طور همزمان برف قابل ملاحظه‌ای باریده که در برخی مناطق ارتفاع برف به یک متر و 30 سانتی متر رسیده است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مشکلات راه‌های روستایی این است که به دلیل شدت بارش بالا و ترافیک کم هرچه برف‌روبی نیز انجام شود عملاً مسیرها مجدداً با بارش قابل‌توجه برف مواجه شده و مسدود می شوند.

    اسلامی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته هم اکنون 30 درصد راههای روستایی بازگشایی شده و 70 درصد باقی مانده که همکاران ما وارد بازگشایی این مسیرها شده اند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از عدم توجه به هشدارها، اطلاعیه ها و پیش‌‌بینی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی، یادآور شد: اگر در روز 21 بهمن مردم به هشدارها و اطلاعیه ها توجه می‌کردند تردد به سمت گیلان کمتر می‌شد و با چنین وضعیتی مواجه نمی‌شدیم؛ بررسی ترددها در روز 20 بهمن تا روز بعد یعنی 21 بهمن حاکی از آن است که شاهد افزایش تردد حدود 40 درصدی وسایل نقلیه در این محور بوده‌ایم.

    وی بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در چنین مواقعی از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند. مهمترین نکته‌ای که مردم عزیز باید به آن توجه داشته باشند این است که داخل خودرو لباس گرم و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند؛ متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد بودیم حتی خودروهای سنگین هم فاقد زنجیر چرخ بودند و یک لغزندگی خود به خود باعث مسدود شدن جاده‌ها شده که عملاً کیلومترها ترافیک را به وجود می‌آورد.

    وی بیان کرد: انتظار داریم مردم به اطلاعیه ها و فشارها و پیش‌بینی ها توجه داشته باشند؛ ضمن اینکه می توانند از سامانه 141 که دارای صدها دوربین مراقبتی است علاوه بر شرایط ترافیکی جاده ای به صورت برخط از شرایط آب و هوای جاده نیز مطلع شوند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو