فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عوارض آزادراه تهران - شمال چند؟

آزادراه نیمه اول اسفند به صورت کامل افتتاح می‌شود

عصر خودرو- پروژه آزادراه تهران - شمال یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های راهسازی است. در فاز یک این پروژه با همراهی دولت و بنیاد مستضعفان و با سرمایه‌ای در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برابر با نرخ امروز ساخته شده است.

عوارض آزادراه تهران - شمال چند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران-شمال قرار بود سال پیش به بهره‌برداری برسد بعد از دوبار بدقولی وزارت راه و شهرسازی قول آن برای افتتاح به نیمه اول اسفندماه عودت داده است. دست اندرکاران این پروژه می‌گویند در طول این 5سال به طور متوسط 5000 نفر به طور مستقیم با تعداد 1200 دستگاه ماشین آلات راهسازی در بالای 100 جبهه کاری با تمام توان شبانه‌روز در این پروژه فعالیت کردند.

    عبور از آزاد راه تهران – شمال امروز رایگان است

    خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: عبور آزمایشی از پروژه منطقه یک آزادراه تهران - شمال  دیروز از ساعت 12 تا 14 انجام شد.  نواقص و مشکلات آن را بررسی کردیم. امروز نیز در 2 ساعت عبور آزمایشی رایگان  از آزاد راه را خواهیم داشت.
    60 درصد هزینه آزادراه توسط دولت تامین شده است

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در پاسخ به این پرسش که هزینه عبور از این آزادراه چگونه محاسبه می‌شود، گفت: عوارض  آزادراه بر اساس برآورد هزینه سرمایه گذار است شرکت سرمایه‌گذار آزاد راه بر اساس هزینه ای که برای ساخت انجام داده ، میزان عوارض را محاسبه کرده است. این محاسبه قیمت با 60 درصد تخفیف باید انجام شود زیرا 60 درصد هزینه توسط دولت تامین شده است. بنابراین این رقم زیر 50 هزار تومان است.
    عوارض 50 هزار تومانی صحت ندارد

    وی افزود: ما در کارگروه به دنبال این هستیم که با روش هایی  افزایش زمان بهره برداری توسط سرمایه گذار را کاهش دهد. عدد مشخص عوارض قبل از بهره برداری رسمی اعلام می شود اما مطمئن باشید قیمت آن زیر 50 هزار تومان است. عوارض به صورت الکترونیکی است و دستگاه‌های ITC و دوربین‌های تردد شمار در این آزادراه قبل از شروع تردد نصب شده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که  زمان قطعی افتتاح  قطعه یک آزاه‌راه تهران – شمال آزاد راه چه زمانی خواهد بود، گفت: آزاد راه به طور کامل آماده بهره برداری است و به طور قطع نیمه اول  اسفند افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط