فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل هلال احمر اردبیل خبر داد

امدادرسانی به ۳۵۰۰ نفر در برف اخیر اردبیل

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در بارش‌های اخیر امدادرسانی شدند.

امدادرسانی به ۳۵۰۰ نفر در برف اخیر اردبیل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به نقل از جمعیت هلال احمر اردبیل، رامین معبودی با بیان اینکه بیش از سه هزار و 500 نفر توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در بارش‌های برف اخیر امدادرسانی شدند، افزود: 300 نفر نجات گر طی 60 عملیات امدادی به این افراد امدادرسانی کردند.

    وی اضافه کرد: 925 نفر توسط جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های بین شهری، مساجد و مراکز آموزشی اسکان اضطراری شدند.

    مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: 16 زن باردار و 7 بیمار دیالیز هم توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل شدند.

    معبودی با اشاره به حضور بالگرد جمعیت هلال احمر در استان اردبیل تصریح کرد: امروز با مساعد شدن هوا بالگرد هوایی جمعیت هلال احمر در شهرستان خلخال، در 6 روستا امداد هوایی انجام شده و بسته‌های غذایی 72 ساعته نان بین آنها توزیع شد که امداد هوایی 3 روستا محاصره شده در برف نیز فردا انجام خواهد شد.

    وی گفت: در این عملیات‌ها 17 دستگاه خودروی آمبولانس، 11 دستگاه خودروی ست نجات و 15 دستگاه خودروی پشتیبان امدادرسانی کردند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: 4 نفر از مسافران در گردنه اسالم گرفتار شده و در قهوه خانه مانده بودند که با بالگرد هوایی به مناطق امن انتقال داده شدند.

    معبودی با بیان اینکه 360 بسته اضطراری و 584 تخته پتو بین گرفتار شدگان در برف توزیع شده است، ادامه داد: 21 بهمن بارش برف در استان آغاز شد اما با توجه به آمادگی نیروهای جمعیت هلال احمر استان از همان ساعات اولیه امدادرسانی‌ها آغاز شد.

    کرمان موتوراکستریم