فونیکسریمکسبهتام

سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران مطرح کرد؛

درآمد میلیاردی شهرداری از محل اخذ عوارض ترافیکی

عصر خودرو- حجت از در آمدهای میلیاردی شهرداری که حاصل از اخذ عوارض ترافیکی از شهروندان بود توضیحاتی داد.

درآمد میلیاردی شهرداری از محل اخذ عوارض ترافیکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حجت سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: موضوعات و محور‌های کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل از تاریخ 6 تا 9 اسفند ماه با محوریت برنامه ریزی حمل و نقل شهرسازی، ایمنی ترافیک، آینده پذیری، حمل و نقل غیر زمینی و ... برگزار می‌شود.

    سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران افزود: محل برگزاری  هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل پاک در محل دائم نمایشگاه بین المللی تهران است که افتتاحیه آن در سالن میلاد برگزار می‌شود.

    حجت گفت: 14 کارگاه برای برگزاری این کنفرانس در نظر گرفته شده که 4 کارگاه آن به زبان انگلیسی است.

    او ادامه داد: افرادی که ایده جدید در زمینه حمل و نقل و ترافیک دارند ایده‌های خود را در این کنفرانس مطرح می‌کنند و سرمایه گذاران نیز ایده‌های مطرح شده را خریداری و در مسیر توسعه آن‌ها گام بر می‌دارند.

    سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران افزود: تصمیمات مسئولان مبتنی بر تحقیق نیست، اما اگر ما یک گروه علمی داشته باشیم می‌توانیم اقدام‌های موثری در حوزه حمل و نقل انجام دهیم .

    وی بیان کرد:این کنفرانس (کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک) بیشتر به شکل کنفرانس تشریفاتی بدل شده که ما در این دوره سعی کردیم از تشریفات آن کم کنیم.

    حجت گفت: نمی‌توان گفت از منظر علمی به اغنا رسیده ایم چرا که مسیر دانش اغنا ندارد و اعتباری که ما از مدیریت شهری برای برگزاری این کنفرانس هزینه شده یک پنجم پول یک اتوبوس است و اگر ما این کنفرانس را حذف می‌کردیم با پول آن نمی‌توانستیم حتی یک اتوبوس خریداری کنیم.

    او ادامه داد: توسعه حمل نقل را در مسیر tod دنبال می‌کنیم و توسعه ناوگان تنها به معنی خرید واگن مترو و اتوبوس نیست.

    سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران افزود:نمی توانیم موضوع دوچرخه را در پایتخت به بهانه شیب غربی برداشتن تهران نفی کرد چرا که در تهران تنها  یک مسیر شیب داریم و شهروندان می توانند از سه جهت بدون شیب استفاده کنند اما دوچرخه و اسکوتر برقی را نیز ما در دستور کار مدیریت خود قرار دادیم.

    حجت با اشاره به حجم خودرو‌ها در خیابان‌های پایتخت گفت: هیچ مطالعه‌ای در زمینه تاکسی هوایی انجام نشده و اعتقاد ما این است که هوا و آسمان را دیگر نباید از مردم بگیریم.

    او در واکنش به این نکته که نمی‌توانستیم کنفرانس حمل و نقل و ترافیک را در شهر آفتاب برگزار کرد تاکید کرد: شهر آفتاب برای برگزاری کنفرانس نیست و ظرفیت نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و ترافیک را ندارد.

    سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران افزود:شهرداری تهران حامی اصلی کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک است .

    حجت با اشاره به زیر ساخت‌های موجود در حوزه حمل و نقل ریلی گفت: ما در تهران 230 کیلومتر خط مترو داریم و در سال 700 میلیون سفر را ثبت کردیم، اما شهر توکیو در ژاپن 300 کیلومتر مترو دارد و سالانه 2 میلیارد 700 میلیون مسافر جابه جا می‌کند و این آمار نشان می دهد که  مردم شهر توکیو از مترو بیشتر استفاده می‌کنند ونبایدهمه مشکلات را به زیر ساخت ها ربط داد و مردم خود رغبتی برای استفاده از حمل و نقل عمومی ندارند.

    او ادامه داد: مترو  به دلیل حمل و نقل پاک نسبت به اتوبوس از اولویت بیشتری بر خوردار است، زیرا اتوبوس‌های شرکت واحد نزدیک به 8 درصد در آلودگی هوا نقش دارند اما این بدین معنا نیست که ما از توسعه ناوگان اتوبوسرانی غافل هستیم، ولی تا به امروز منابع مالی برای تامین اتوبوس در نظر گرفته نشده است.

    سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران افزود: تردد در حلقه دوم ترافیک‌ها افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته برای آن عوارض 50 درصدی در نظر گرفته شد که مبلغ پایینی بود  که همین موضوع منجر به افزایش ترددها در شهر شد.

    وی افزود:  ما برای سال آینده پیشنهاد 66 درصدی قیمت ورود به حلقه دوم را ارائه کردیم که شورای شهر تهران موافقت نکرد.

    حجت گفت: تغییراتی در طرح جدید ارائه شد و مقرر شد که شورای عالی ترافیک سقف تردد را تعیین کند .

    سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران افزود:برای سال آینده 20 روز سهمیه فصلی پیش بینی شده است و شهروندان می توانند به صورت شناور  از آن استفاده کنند.

    حجت گفت:قرار است هفته آینده یک ایستگاه مترو افتتاح شود همچنین تعدادی اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شود.

    او ادامه داد:در سال 96 درآمد شهرداری از ورود به حلقه دوم ترافیک حدود 360 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 97 به 300 میلیارد تومان کاهش یافت.

    سرپرست معاونت و حمل و نقل شهرداری تهران در تشریح هزینه کرد در آمد حاصله از محل اخذ عوارض از شهروندان افزود: محل هزینه کرد عوارض طرح ترافیک برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است و سال گذشته این رقم بیشتر صرف نوسازی ناوگان تاکسیرانی شد و هنوز در حوزه اتوبوسرانی اقدام موثری انجام نشده است که امیدواریم با توافقات انجام شده ناوگان اتوبوسرانی نیز نوسازی شود.

    حجت گفت: هیچ جای دنیا پارکینگ خودرو‌ها تا این حد ارزان نیست و نباید برای افرادی از وسائل نقلیه استفاده می‌کنند  یارانه درنظر بگیریم و باید برای این افراد پارکینگ ارزان در نظر گرفت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط