فونیکسریمکسبهتام

سازمان حمایت اعلام کرد

روغن موتور، صدرنشین تخلفات

عصر خودرو- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح نتایج بازرسی‌های این سازمان، منجمله انبار و سردخانه، مصالح ساختمانی، لاستیک، لبنیات، برنج، میوه، گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ و قندوشکر را از جمله کالاها و خدماتی عنوان کرد که طی ۱۰ماهه امسال در اولویت نظارت این سازمان قرار گرفتند که روغن موتور در صدر بیشترین تخلفات قرار گرفته است.

روغن موتور، صدرنشین تخلفات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید جواد احمدی  با اشاره به اهمیت حفظ تعادل بازار بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و تشدید نظارت‌ها بعد از این طرح از سوی سازمان حمایت، گفت: بررسی نتایج بازرسی‌ها نشان می‌دهد که واحدهای مربوط به روغن موتور، گوشت قرمز، ‌ میوه و املاک با 6.5، 6.3، ‌6.3 و 5.7 درصد تخلف بیشترین تخلفات را داشتند. همچنین بخش انبار و سردخانه، شوینده و لوازم خانگی با 0.4، 1.7 و 2.7 تخلف کمترین تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

    به گفته وی در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بازار مصالح ساختمانی و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، از ابتدای فروردین ماه تا دی ماه امسال، توسط بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت (صمت) سراسر کشور 53 هزار و 125 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی مصالح ساختمانی انجام شده که از این میان برای تعداد 1692 واحد تولیدی و توزیعی متخلف به ارزش ریالی  99 میلیارد و 354 میلیون و 807 هزار و 507 ریال پرونده تخلف تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به سازمان‌های تعزیرات حکومتی در سراسر کشور معرفی شده ‌اند. 

    این مقام مسئول در ادامه تعداد بازرس از انبارها و سردخانه‌ها را در این مدت  82 هزار و 308  مورد در کل کشور عنوان کرد که 3369  فقره پرونده تخلف جمعاً به ارزش 15 میلیارد و 728 میلیون و 174 هزار ریال نیز در این بخش تشکیل شده است.

    احمدی درباره اقدامات سازمان حمایت در طرح نظارت و بازرسی از بازار کاغذ نیز گفت: طی مدت یاد شده 23 هزار و 480 مورد بازرسی از واحدهای واردکننده، بنکدار، خرده فروش و انبار صورت گرفته  که در این ارتباط 946 فقره پرونده به ارزش 430 میلیارد و 335 میلیون و 821 هزار و 816 ریال برای واحدهای متخلف تشکیل شده است.

    بیش از 2700 تخلف در بخش حمل و نقل

    همچنین به گفته معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در 10 ماهه نخست امسال تعداد 80 هزار و 596 مورد بازرسی  در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری (کالا و مسافر) در سراسر کشور انجام شده که  در نتیجه آن 2756 پرونده تخلف به  ارزش ریالی 16 میلیارد و 980 میلیون و 20 هزار ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع مربوطه ارجاع داده شده است.

    وی با اشاره به انجام تعداد 41 هزار و248 بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی روانکارها و تایر خودرو در 10 ماهه نخست امسال، ‌ گفت که بیش از هزار  پرونده تخلف در این بخش تشکیل شده که ارزش آن‌ها از 141 میلیارد و226  میلیون ریال فراتر رفته است.

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان اینکه این اقدامات نظارتی با استفاده از بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌ها و با هدف جلوگیری از اقدامات برخی افراد سودجو برای اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر در عرضه و فراوانی انواع تایر و روغن موتور اجرا شده، اظهار کرد: طی همین مدت تعداد 15 هزار و 146 واحد تولیدی و عرضه‌کننده روغن موتور و لاستیک خودرو مورد بازرسی قرار گرفته که در نتیجه آن تعداد 2933 واحد متخلف، شناسایی‌ و به همراه پرونده‌های تخلف به ارزش کل میلیارد و 424 میلیون ریال برای  صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ارسال شده است.

    وضعیت تخلفات مشاوران املاک

    وی همچنین با اشاره به وجود شبکه گسترده مشاورین املاک و فعالیت مشاوران متفاوت در سطح کشور، تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری بالغ بر 17 هزار واحد معاملات ملکی و مشاور املاک در سراسر کشور، مورد پایش و بازرسی قرارگرفته که تعداد 1002 مورد واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده‌ متخلفین با ارزش بیش از 38 میلیارد و 730 میلیون و 462 هزار و 490 ریال جهت رسیدگی به مراجع ارسال شد.

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که "بازرسی‌ها و نظارت از واحدهای صنفی مشاور املاک با هدف نظارت بر اجاره بها و کنترل قیمت‌های مسکن و مقابله با هرگونه تخلف در این حوزه انجام شده است".

    به گفته وی در بازرسی بیش از 125 هزار واحد تولید، پخش، عمده فروش و خرده فروش پودر شوینده و سایر شوینده ها در این بازه زمانی نیز 2160 پرونده تخلف به ارزش 11 میلیارد ریال کشف و به تعزیرات ارجاع شده است.

    تخلفات بخش لوازم خانگی، 1571 فقره

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، از نحوه رصد آخرین وضعیت کالاهای موجود در بازار لوازم خانگی، صوتی و تصویری سراسر کشور در این مدت خبر داد و اظهار کرد: از مجموع 85 هزار و 140 مورد بازرسی انجام شده در این بخش، تعداد 1571  فقره پرونده تخلف جمعاً به ارزش 72 میلیارد و 598 میلیون و 62 هزار ریال تشکیل شده است.

    احمدی با بیان اینکه پایش و نظارت بازار به صورت مستمر ادامه دارد و هماهنگی‌های لازم برای پیشگیری از افزایش قیمت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت،   تصریح کرد: طی 10 ماهه سال جاری 230 هزار و 381 هزار بازرسی از سطح واحدهای عمده و خرده فروشی میوه و تره بار در سطح کشور توسط بازرسین این سازمان و اتاق‌های اصناف بعمل آمده است که از مجموع پرونده‌های تخلف تشکیل شده طی این مدت 14 هزار و 544  فقره پرونده به ارزش بیش از 110 میلیارد ریال برای میوه و تره بار تنظیم و بمنظور رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان حمایت با اجرای طرحهای نظارتی ویژه و اعمال قانون، از تخلفات احتمالی برخی افراد سودجو در سطح بازار جلوگیری می کند، گفت: آمارهای واصله در زمینه بازرسی از بازار برنج بیانگر آن است که با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استانها، مجموعاً تعداد 112 هزار و 254 مورد واحد عرضه کننده برنج مورد بازرسی برای تنظیم بازار برنج در سطح کشور صورت گرفته، که حاصل این بازرسی‌ها طی این مدت، تشکیل 4418  فقره پرونده تخلف به ارزش 1506 میلیارد و 836 میلیون و 948 هزار و 253 ریال بوده است.

    وی افزود: در 10 ماهه امسال 165 هزار و 109 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده گوشت قرمز و  مرغ، ‌ اعم از کشتارگاه‌ها، مرغداری‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها انجام شده که منجر به تشکیل بیش از 165 هزار پرونده تخلف به ارزش 732 میلیارد و 402 میلیون ریال شده است.

    همچنین به گفته این مقام مسئول در 10 ماهه امسال به ترتیب 112 هزار و 380، 65  هزار و 865، ‌  82 هزار و 308 مورد بازرسی از واحدهای قند و شکر، ‌ تخم مرغ و محصولات لبنی انجام شده که منجر به تشکیل 5803  و 803، 2661 و  3369 فقره پرونده تشکیل شده است.

    احمدی در پایان با بیان اینکه نظارت و کنترل بازار جز با همراهی و همکاری مردم محقق نخواهد شد، ‌ اظهار کرد: از هموطنان می‌خواهیم  تخلفات ‌اقتصادی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور فروش، عرضه خارج از شبکه،   فروش اجباری وغیره را با سامانه 124 و  سامانه اینترنتی WWW.124.ir و یا به صورت حضوری به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو