فونیکسریمکسبهتام

تحقق برنامه های جهاد خودکفایی ایران خودرو:

۵۸ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با داخلی سازی ۵۱ قطعه و مواد اولیه

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو گفت: ایجاد «فن بازار» در صنعت قطعه سازی خودرو به‌عنوان یکی از اهداف مهم ما ترسیم شده که برمبنای آن بهم‌رسانی عرضه و تقاضا و ایجاد بازار فن‌آوری، جریان‌سازی فن‌آوری، هدفمندسازی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای نیازهای صنعت خودرو و ایجاد قطب‌های فن‌آوری محصول در مجاورت قطب‌های صنعتی قطعات و مجموعه‌های خودرو دنبال می شود.

۵۸ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با داخلی سازی ۵۱ قطعه و مواد اولیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی خواستار سپردن موضوع بررسی تخصصی ساخت قطعات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت ساپکو با عنوان کارگزار ایران خودرو شد و همچنین از معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، خواستار حمایت مالی پروژه های فن‌آورانه صنعت خودرو از طریق صندوق های حمایتی شد و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند ریسک فعالیت آنان را کاهش دهد و کمک بسزایی به جهاد خودکفایی صنعت خودروسازی کشور کند.
    مقیمی با تاکید بر رویکرد درون زایی ایران خودرو گفت: اکنون بیش از 50 قطعه که تا چندی پیش از خارج از کشور تامین می شد از منابع داخلی تامین می شود.
    وی عدم همکاری شرکت های فعال در حوزه ساخت قطعه را یکی از گلایه های شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که همراهی و هم افزایی لازم را میان آنان ایجاد کنیم.
    مقیمی در ادامه افزود: این همکاری منجربه توسعه دانش فنی، ارتقای توان نوآوری افزایش بهره وری و کاهش وابستگی و افزایش دانش فنی و ظرفیت کمی و کیفی محصولات شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد.
    مدیرعامل ایران خودرو یادآور شد: شرکت ساپکو این موضوع را به عنوان یکی از اهداف و رویکردهای اصلی خود دنبال می کند.
    وی در ادامه به همکاری ایران خودرو با صنایع دفاع اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 9 شرکت دانش بنیان در وزارت دفاع در قالب 29 پروژه برای تولید قطعات و مجموعه های تکنولوژی بر درحال همکاری هستند.
    مقیمی ادامه داد: در رویداد فن‌آورانه‌ای که در روزهای اخیر برگزار شده 219 نیاز ایران خودرو اعلام شد که برمبنای آن 80 تفاهم نامه منعقد شده است که در صورت حمایت، با همت مجموعه گروه در موضوع استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، سرعت انجام فعالیت های نوآوری در ایران خودرو افزایش خواهد یافت.
    وی با اشاره به برنامه ایران خودرو برای افزایش سهم محصولات پایه گازسوز، لازمه ادامه مسیر آغاز شده را حمایت های حاکمیتی دانست و گفت: توسعه این خودروها علاوه بر اقتصاد خانوار، سبب کاهش آلایندگی های زیست محیطی خواهد شد.
    مقیمی کلیدی ترین محور فعالیت ایران خودرو را نهضت ساخت داخل دانست و گفت: تعامل شفاف و سازنده ای با تامین کنندگان برقرار کرده ایم که این راهبرد در شرکت های قطعه ساز نیز تسری یافته است. همچنین سیاست های گروه صنعتی ایران خودرو باعث شده که سازندگان با اطمینان خاطر از ثبات تولید و تزریق نقدینگی حرکت کنند.
    وی افزود: سیاست های تشویقی که در ارتباط با قطعه سازان به کارگرفته شده که عاملی برای ایجاد انگیزه تولید در آنان شده و حمایت قیمتی از محصولات سازندگان از جمله این سیاست های تشویقی است.
    مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: حمایت صندوق های حمایتی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در تامین سرمایه ثابت سازندگان می تواند تکمیل کننده سیاست تشویقی ایران خودرو باشد.
    وی در ادامه به نتایج کسب شده از میزهای تخصصی ساخت داخل وزارت صمت اشاره کرد و گفت: درمجموع با داخلی سازی 51 قطعه و آیتم مواد اولیه، 58 میلیون یورو کاهش ارزبری را رقم زده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو