فونیکسریمکسبهتام

افت شدید فروش خودرو در چین با شیوع کرونا

عصر خودرو- انجمن خودروسازی چین وز جمعه گزارش کرد که شیوع ویروس کرونا فروش خودرو در چین بزرگترین بازار جهان را به پایین ترین میزان رسانده و نرخ فروش در ماه جاری ۹۲ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

افت شدید فروش خودرو در چین با شیوع کرونا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، انجمن خودروسازی چین در گزارشی در تارنمای خود یادآورشد که در 16 روز نخست ماه فوریه فقط 4 هزار و 909 دستگاه خودرو فروخته شده است.  در سال گذشته میلادی نزدیک به 60 هزار خودرو در این مدت فروخته شد.

    بر اساس این گزارش،‌ بعید به نظر می رسد شرایط تغییر کند زیرا ویروس به طور کامل کنترل نشده و ما افت بسیار جدی را در فروش خودرو در سه ماهه اول سال 2020 میلادی تجربه خواهیم کرد.

    همزمان گزارش رسانه ای شبکه سینا در چین نشان می دهد که شیوع کرونا تاثیرات بشدت منفی نیز بر تجارت خارجی این کشور داشته است.

    انجمن خودروسازی چین تصریح کرد که درکنار ضربات وارده به واردات و صادرات ، بخش خودرو متحمل خسارات سنگینی شده است.

    بر این اساس،‌ بسیاری از شرکت های مرتبط با صنعت خودرو یا فعال نشده اند و یا آنها که فعال هستند، مشتری زیادی ندارند.

    پیش بینی نهادهای تولید کننده خودرو در چین حاکی است که فروش خودرو در چین در نیمه اول سال جاری میلادی 10 درصد و در کل سال 2020 میلادی 5 درصد کاهش خواهد یافت.

    وزارت بازرگانی چین با اعلام اینکه در سال 2019 میلادی 25 میلیون دستگاه خودرو در بازارچین فروخته شد، آورده است : برای افزایش مصرف در این صنعت تدابیر کمکی اتخاذ خواهد شد.

    شمار کسانی که جانشان را براثر ابتلا به کرونا از دست داده اند تا روز جمعه به 2 هزار و 250 نفر رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم