فونیکسریمکسبهتام

سرپرست پلیس راهور قم:

آزمون‌های راهنمایی و رانندگی طی هفته جاری در قم لغو شد

عصر خودرو- سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آزمون آیین‌نامه رانندگی و آزمون شهری تا پایان هفته جاری اخذ نخواهد شد .

آزمون‌های راهنمایی و رانندگی طی هفته جاری در قم لغو شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی حسن قیصری اظهار داشت: این تصمیم به‌منظور حفظ سلامت متقاضیان دریافت گواهی‌نامه بوده و در خصوص اخذ آزمون در هفته آینده متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    قیصری در ادامه سخنان خود همچنین خواست، همشهریان برای مراجعات به پلیس راهنمایی و رانندگی از همراه داشتن وسایل اضافی همچون تلفن همراه، کیف‌های دستی و غیره به جهت پیشگیری از انتشار این ویروس خودداری کنند.

    در پی فوت چهار بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا روز دوشنبه هفته جاری تعطیل‌شده است.

    هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی ازجمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.

    استفاده از شیشه دودی در خودروها ممنوع است

    سرپرست پلیس راهور استان قم در ادامه تاکید کرد: طبق قانون استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برای این خودروها جریمه 50 هزارتومانی اعمال می‌شود.

    قیصری اضافه کرد: طبق قانون، استفاده از شیشه دودی ممنوع بوده و خودروهای دارای شیشه دودی که نتوان از فاصله 3 متری داخل آن‌ها را رویت کرد مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: هیچ‌کدام از خودروهای داخلی با شیشه دودی تولید نمی‌شوند و خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه‌های فتوکرومیک هستند که همانند عینک‌های فتوکرومیک عمل می‌کنند، لذا مغایرتی با ضوابط ندارند.

    قیصری تصریح کرد: برخی از رانندگان اقدام به نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه‌های خودرو می‌کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می‌شوند و به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های خود اعلام کرده است اگر از فاصله 3 متری به تشخیص مأموران پلیس راهور داخل خودرو و راننده و سرنشینان قابل‌مشاهده نباشند، طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

    سرپرست پلیس راهور استان قم اضافه کرد: همچنین در مرکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره‌گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم