فونیکسریمکسبهتام

سرپرست پلیس راهور یزد:

خودرو رانندگان خطرساز، عید نوروز ترخیص نمی‌شود

عصر خودرو- سرپرست پلیس راهور استان یزد اعلام کرد: خودروهایی که اسفندماه بعلت حرکات حادثه‌ساز و خطرناک، توقیف شوند بسته به نوع و میزان تخلف از یک تا سه ماه در توقیف خواهند ماند، از این رو خودروهایی که توقیف شوند در ایام نوروز ترخیص نمی‌شوند.

خودرو رانندگان خطرساز، عید نوروز ترخیص نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا زارع روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آزادی این خودروها اردیبهشت یا خرداد سال آینده و با دستور دادستانی خواهد بود.

    وی فرهنگ رانندگی در یزد را بیمارگونه و موجب آزار و اذیت شهروندان توصیف کرد و با اشاره به دیگر طرحهای پیش بینی شده برای کاهش سوانح رانندگی در استان یادآور شد: پلیس راهور یزد برای این منظور طرحهای مختلفی را در دستور کار دارد.

    وی راه اندازی سامانه پیامکی برای برخورد با رانندگان حادثه ساز را از جمله این طرحها اعلام کرد و افزود: شهروندان، مسوولان، خبرنگاران و افراد مورد وثوق راهور می توانند رانندگان پرخطر را شناسایی و آنها را به پلیس معرفی کنند.

    سرهنگ زارع تصریح کرد: پس از اعلام وصول و اطمینان از رفتار پرخطر راننده، وی باید ظرف مدت 48 ساعت ، خود را به پلیس معرفی کند و در غیر این صورت با ثبت مشخصات خودرو در سامانه پلیس، در هر نقطه از کشور که رویت شود متوقف می شود.

    ارسال 300 پیامک و توقیف 89 خودرو با گزارشات مردمی

    سرپرست پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: در این راستان و از زمان آغاز این طرح (آبانماه) تاکنون 300 پیامک مردمی دریافت و 89 دستگاه خودرو توقیف شده است.

    وی گفت: 60 دستگاه خودرو نیز توقیف سیستمی شده اند و در هر کجا رویت شوند متوقف می شوند و در صورتی که برای نخستین بار مرتکب حرکات خطرساز شده و یا حرکت آنها خطر زیادی نداشته با اخذ تعهد، خودرو آنها آزاد می شود.

    طراحی سامانه شهربین

    سرهنگ زارع طراحی سامانه شهربین را دیگر طرح در حال اجرای راهور برای کاهش حوادث رانندگی اعلام کرد و یادآور شد: در قالب این طرح، مردم از تخلفات رانندگی، عکس و فیلم تهیه و به پلیس راهور ارسال می کنند .

    ایجاد گشت های نامحسوس

    سرپرست پلیس راهور یزد راه اندازی گشت های نامحسوس را دیگر طرح مهم پلیس برای کنترل رانندگان خطرساز اعلام کرد و گفت: 5 خودرو نامحسوس در معابری که حوادث ناگوار رانندگی در انها بیشتر است تردد می کنند و رویکرد آنها توقیف خودروهایی با رانندگی خطرساز است.

    راه اندازی بانک اطلاعاتی

    سرهنگ زارع در ادامه از راه اندازی بانک اطلاعاتی در پلیس راهور خبر داد و افزود: این طرح برای کنترل و توقیف خودروهایی است که در تصادفات فوتی، جرحی و واژگونی نقش دارند.

    به گفته وی اگر حرکات خطرساز این دسته از رانندگان منجر به فوت یا جرح شدید یا واژگونی گردد خودرو آنها 6 ماه توقیف می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو