فونیکسریمکسبهتام

۳۰ درصد تسهیلات مصوب به خودروسازان رسید

اتمام ذخایر قطعات تا پایان اسفندماه صحت دارد؟

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی از سوی بانک‌ها به خودروسازان گفت: پرداخت این تسهیلات آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ درصد آن پرداخت شده است.

۳۰ درصد تسهیلات مصوب به خودروسازان رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، محمدرضا نجفی منش  درباره پرداخت تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌ها آغاز شده و تاکنون حدود 30 درصد از تسهیلات را پرداخت کردند.

    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان افزود: در حال حاضر برآورد‌های صورت گرفته حاکی است خودروسازان 23 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل نقدینگی است، گفت: اگر نقدینگی واحد‌های تولیدی تامین شود مشکلات قطعه سازان برطرف می‌شود و می‌توانند به تولید خود ادامه دهند.

    نجفی منش با بیان اینکه در تولید هر خودرو حدود 8 هزار قطعه استفاده می‌شود، بیان کرد: روزانه خودروسازان کشور 4 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند که با یک حساب سر انگشتی مشخص می‌شود چه حجم زیادی از قطعات در روز تولید و تحویل داده می‌شود.
    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره تاثیر کرونا بر تامین قطعات وارداتی گفت: شیوع کرونا در تامین قطعه بی تاثیر نیست و مشکلاتی ایجاد می‌کند اما نمی‌توان گفت، ذخایر قطعات تا پایان اسفندماه به پایان می رسد.

    وی ادامه داد: قبل از آغاز تحریم 65 درصد قطعات در داخل کشور تولید می‌شد، اما اکنون این رقم به 85 تا 90 درصد رسیده است.

    نجفی منش تصریح کرد: اگر نقدینگی تامین شود و فروش با قیمت حاشیه بازار باشد خودروسازان می‌توانند پول قطعه سازان را پرداخت کنند.

    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به قیمت مواد اولیه اظهار کرد: مواد اولیه داخلی جهش قیمتی زیادی دارند که امیدواریم دولت بتواند با نظارت دقیق این جهش‌ها را کنترل و به حداقل برسانند.

    وی تاکید کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار موجب افزایش قیمت‌ها شده است اگر دولت اجازه دهد فروش‌های فوری بر اساس حاشیه بازار صورت گیرد، حجم تقاضای کاذب کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط