فونیکسریمکسبهتام

حال و روز خودروسازی چین با کرونا

ون خودران ناجی شد

عصر خودرو- این روزها کرونا تقریبا گریبان همه کشورها را گرفته و روی بخش‌های اقتصادی نیز تاثیر گذاشته است.

حال و روز خودروسازی چین با کرونا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز،   صنایع اتومبیل سازی و حمل و نقل هوایی چین به خاطر کرونا در ماه فوریه با افت فعالیت‌های اقتصادی روبرو شد، زیرا دولت شهرها را محاصره کرد و سفر را محدود کرد تا بتواند از گسترش کروناویروس جلوگیری کند.

    سقوط سنگین فروش خودرو در چین

    براساس داده های منتشر شده توسط انجمن تولید کنندگان خودرو در چین فروش خودرو در چین در مقایسه با سال گذشته 79 درصد سقوط کرد. این بزرگترین کاهش ماهانه بود. فقط 310 هزار دستگاه فروخته شده است.

    فروش خودروهای برقی و یا پلاگین هایبرید نیز با افت 75 درصدی مواجه شد و به عدد 12908 دستگاه رسید. این در حالی است که دولت چین تمرکز زیادی روی افزایش تولید و استفاده از این نوع خودروها داشته است. تنظیم کننده حمل و نقل هوایی کشور نیز ارقام وخیمی را منتشر کرد و گفت این صنعت بدترین عملکرد مالی خود را در ماه فوریه ثبت کرده است. طبق اعلام اداره حمل و نقل هوایی غیرنظامی چین (CAAC) ، میزان تردد مسافر نسبت به سال گذشته 85 درصد کاهش یافته و به 8.3 میلیون نفر رسیده است.

    افزایش رکود

    تولیدکنندگان جهانی اتومبیل مجبور شدند تجارت خود را برای از ماه فوریه متوقف کنند ، اقداماتی که منجر به تهدید به طولانی شدن رکود در فروش خودرو ، تولید محصولات و زنجیره تأمین خودروهای جهانی شده است. در همین حال ، طبق اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ، خطوط هوایی در سراسر جهان در صورت گسترش کروناویروس 113 میلیارد دلار از دست می‌دهند.

    تولید 10 درصد خودروهای چین در ووهان

    استان هوبی که شیوع از آن آغاز شده ، قطب بزرگی برای تولید خودرو است که تقریباً 10 درصد از تولید چین را به عهده دارد. دانگ فنگ موتور و همکارانش هوندا موتور ، رنو و پژو گفته اند که آنها دوباره شروع تولید را به تأخیر می‌اندازند. در همین حال برنامه های تولید و تحویل تسلا در شانگهای نیز مختل شده است. با این حال ، پس از آنکه مقامات ووهان روز چهارشنبه محدودیت هایی را برای تعداد محدودی از صنایع کلیدی در شهر برداشته و به برخی افراد اجازه بازگشت به محل کار را دادند ، هوندا تولید محدودی را در یک کارخانه اتومبیل در شهر از سر گرفت. نیسان موتور همچنین گفته است که قصد دارد تا حدودی تولید را در Xiangyang آغاز کند.

    تبدیل تهدید به فرصت

    هنگامی که شهرها در حال خاموش شدن هستند و قرنطینه ها مردم را از انجام هر کاری کاملاً باز می دارند ، به سرعت شرایط سختی ایجاد می‌شود. با وجود این ، علی رغم عواقب ناگوار کروناویروس ، یک شرکت چینی نشان می دهد که چگونه فناوری می تواند تغییری ایجاد کند. در این میان شرکتی به نام neolix ون خودروان تولید کرده است که می‌تواند کمک به سزایی را در این شرایط داشته باشد. این ون‌ها نقش اساسی در بعضی از مناطق چین داشته‌اند و تجهیزات پزشکی را در مناطقی که شیوع ویروس زیاد است ، تحویل می دهند. این ون حتی غذا را نیز به دست افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت می‌کنند می‌رساند. دولت چین نیز قصد دارید استفاده از این ون‌ها را افزایش دهید چراکه مزایای آن دیگر کاملا مشخص شده است. شرکت neolix نیز قرار است تعداد 1000 دستگاه از این ون‌های خودران را امسال تولید کند.

    حتی در حال حاضر اگر نمی بینیم وسایل نقلیه خودران امکان رسیدن به سرعت‌های بالا را ندارند اما فواید آنها در این سناریو آشکار است: ماشین آلات بیمار نمی شوند و می توانند به کاهش شیوع بیماری همه گیر کمک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو