فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۳۰ درصدی سهمیه سوخت خودرو‌های حمل بار

عصر خودرو-معاون سازمان راهداری گفت: سهمیه خاص از جمله لاستیک، روغن و ۳۰ درصد سوخت برای رانندگان پایانه‌های بندری اختصاص می‌یابد.

افزایش ۳۰ درصدی سهمیه سوخت خودرو‌های حمل بار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهران قربانی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایبا اشاره به اینکه ما به صورت روزانه وضعیت حمل و نقل کالا و مسافر را در ایام نوروز رصد می‌کنیم، گفت: با توجه به قرارگاه مدیریت بحرانی که تشکیل شده است هر روز جلسات این بخش برگزار می‌شود و تمامی اقدامات در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    او افزود: به طور اصولی در طول چهار هفته گذشته تمامی موضوعات در این بخش از جمله حوزه کرونا موضوع حمل و نقل کالا با جدیت بیشتری دنبال می شود.

    او توضیح داد: حمل و جابه جای کالای اساسی با توجه به آنکه یک موضوع استراتژیک به شمار می رود بنابراین اهتمام بیشتری برای جابه جایی آن انجام می‌شود و هم اکنون وضعیت در این بخش پایدار است.

    قربانی با اشاره به اینکه همه ساله در ایام نوروز و در روزهای انتهای سال میزان جابه جایی و حمل کالا به طور معمول کاهش می یافت، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای مسافران میزان نیاز مردم به کالاهای اساسی افزایش یافته بنابراین امسال بر خلاف سال های گذشته میزان جابه جایی کالاهای اساسی رشد یافت.

    معاون حمل و نقل اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور تدوام حمل کالا در ایام نوروز با تمهیدات ویژه ای ادامه خواهد داشت چرا که با توجه به ورود کشتی های حامل کالاهای اساسی در بنادر شمالی و جنوبی کشور و استقرار آنها اقدامات لازم برای جابه جایی کالا از سوی بخش حمل ونقل جاده ای ادامه خواهد داشت.

    قربانی با اشاره به اینکه تدابیر خاص در پایانه های حمل ونقلی در این ایام برای رانندگان در نظر گرفته شده است، افزود: بسیاری از رانندگان نگران مسائل بهداشتی بودن که ضدعفونی و گند زدایی تمامی پایانه ها انجام شد و سالن اعلام بار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به فضای آزاد انتقال یافت.

    او بیان کرد: تمامی این اقدامات همگام با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده و این مصوبات به تمامی پایانه ها ابلاغ شده و اقدامات دیگری از جمله موشن گرافی و فیلم های آموزشی، پوستر تهیه و به تمامی بخش ها ابلاغ شده است.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری توضیح داد: اقداماتی را سازمان راهداری برای تشویق رانندگان در دستور کار خود قرار داده که عبارت است از ایجاد رضایت مندی بیشتر رانندگان به ویژه در 5 بندر امام خمینی (ره)، بندرعباس، چابهار امیر آباد و بوشهر انجام شده است.

    قربانی تاکید کرد: مباحث مربوط به بحث سهمیه خاص لاستیک، روغن و 30 درصد سوخت جبرانی به واسطه اقتضائاتی این نوع حمل ونقل دارد مد نظر قرار گزفته و تداوم حمل کالای اساسی را داشته باشیم.

    او بیان کرد: امیدوارم با انجام این اقدامات بتوانیم رضایتمندی مردم و رانندگان را کسب کنیم چرا که در این شرایط خاص رانندگان همانند سال های گذشته قهرمانانه در روزهای سخت به کمک مردم برای جابه جایی کالاها شتافته اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو