فونیکسریمکسبهتام

نامه نگاری با رئیس جمهور برای تمدید تعطیلات

ابهام در آغاز تولید خودروسازان و قطعه سازان

عصر خودرو- ادامه تولید صنعت خودرو و قطعه سازی پس از اتمام تعطیلات نوروزی هم‌زمان با شیوع کرونا در حالی با ابهام روبرو است که شاهد نامه نگاری قطعه سازان با رئیس جمهور و وزرای صنعت و بهداشت برای تمدید دو هفته‌ای این تعطیلات هستیم.

ابهام در آغاز تولید خودروسازان و قطعه سازان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، در شرایطی که فعالیت بسیاری از دستگاه‌های دولتی و خصوصی به دلیل شیوع ویروس کرونا تقریبا متوقف است و پیش بینی می‌شود تعطیلات نوروزی در این بخش‌ها تمدید شود، برخی بحث ها و مذاکرات خودروسازان برای از سرگیری تولید از 16 فروردین ماه، باعث شده تا مدیران صنعت قطعه سازی نامه نگاری هایی را با رئیس جمهور، وزیر صنعت، وزیر بهداشت، استاندار تهران و رئیس کمیته مبارزه با ویروس کرونا استان تهران برای تمدید دو هفته‌ای تعطیلی صنعت خودرو و قطعه سازی داشته باشند.

    در این وضعیت کارگران صنعت خودرو و قطعه سازی در مورد زمان شروع به کار خود در بلاتکلیفی به سر می‌برند و آن دسته از پرسنل که در سفر هستند، نیز نمی‌دانند چه تصمیمی باید برای زمان بازگشت به شهر محل کارشان بگیرند.

    * تکلیف تعطیلی خودروسازان و قطعه سازان را روشن کنید

    فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در گفت و گو با خبرنگار فارس، تعیین تکلیف سریع موضوع تعطیلی قطعه سازان و خودروسازان تا اوایل اردیبهشت ماه را توسط دولت و ستاد مبارزه با کرونا خواستار شد.

    وی تصریح کرد: امروز یازدهم فروردین ماه است و تا زمان بازگشایی کارخانه‌های تولیدکننده قطعات و شرکت‌های خودروسازی فقط 5 روز فرصت باقی است. در این شرایط نمی‌دانیم که قطعه سازان باید تعطیل کنند یا تولید قطعه برای خودروسازان را آغاز کنند؟

    به گفته وی، چنانچه تعطیلات این چند روز(روز جمهوری اسلامی، روز طبیعت و جمعه پیش رو) محاسبه شود عملا فرصتی برای تصمیم‌گیری مسئولان در خصوص تعطیلی خطوط تولید خودروسازان و انتقال آن به بنگاه های تولیدی قطعه سازی میسر نبوده و یا خیلی اندک است.

    سخنگوی انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: این انجمن پیگیر پاسخ مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در مورد نامه اخیر این انجمن در مورد تعطیلی بنگاه های قطعه سازی و خودروسازی است، اما متاسفانه هیچ پاسخی تاکنون دریافت نشده است.

    وی تاکید کرد: خطر عظیم شیوع واگیری همگانی در انتظار بنگاه های تولید قطعات و خودروسازی است و هرگونه مسامحه در این خصوص منجر به وقوع موج بزرگ انتشار کرونا خواهد شد.

    وی همچنین از اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان خواست تا امروز برای آخرین بار از هر گونه تلاشی برای دستیابی به پاسخ مسئولان در خصوص تعطیلی خطوط تولید خودروسازان و قطعه سازان تا اوایل اردیبهشت ماه امسال کوتاهی نکنند.

    بهنیا خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی در مقابل پرسنل شاغل و سلامتی آنان مهمترین وظیفه تک تک ما در این برهه حساس از تاریخ کشور است.

    * نامه نگاری قطعه سازان با رئیس جمهور

    در این راستا مدیران صنعت قطعه سازان در نامه ای به روحانی، رئیس جمهور با اشاره به مسافرت بخش بزرگی از کارکنان صنعت خودرو و قطعه سازی به استان‌های مختلف کشور، بر خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا در پی بازگشت زودهنگام کارکنان تاکید کرده است.

    متن نامه انجمن صنایع همگن قطعه سازی به رئیس جمهور به شرح زیر است:

    اعضای انجمن صنایع همگن قطعه سازی همچنین در نامه ای به وزیر صنعت با اشاره به عدم تعمیر و به روزرسانی کارخانه‌های قطعه‌سازی در ایام تعطیلات نوروز به دلیل قرنطینه بودن برخی استان ها و ممنوعیت رفت و آمد، از رحمانی خواستند تا آغاز فعالیت واحدهای خودروسازی و قطعه سازی را به ابتدای اردیبهشت ماه موکول کند.

    این نامه به شرح زیر است:

    در عین حال، اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز در نامه ای به وزیر صنعت، وزیر بهداشت، استاندار تهران و رئیس کمیته مبارزه با ویروس کرونا استان تهران، تعویق تولید خودرو و قطعات را تا اوایل اردیبهشت ماه خواستار شدند.

    متن این نامه به شرح زیر است:

    ابهام در مورد زمان شروع به کار کارخانه‌های خودروسازی و قطعه سازی در حالی ادامه دارد که مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت امروز اعلام کرد:  پیرو ابلاغیه‌هایی که به تمامی روسای سازمان‌های استانی از سوی معاونت امور صنایع ابلاغ شد، تحت هر عنوان و حتی تعمیرات به هیچ کدام از واحد‌های تولیدی مرتبط با بیماری کرونا اجازه تعطیلی داده نمی‌ شود.

    وی اظهار داشت: اقلام مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تعیین و به همه واحدهای تولیدی این اقلام برای الزام تولید حداکثری در سه شیفت کاری ابلاغ شد که نظارت بر چگونگی تولید و عرضه این واحدها را سازمان‌های استانی وزارت صنعت انجام دادند.

    به این ترتیب تأکید وزارت صنعت نیز بر لزوم فعالیت واحدهای تولیدکننده محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا است که قاعدتاً صنعت خودرو شامل این قضیه نمی‌شود.

    در این شرایط با توجه به سفر بسیاری از کارکنان صنعت خودرو و قطعه سازی به نقاط مختلف کشور، ضروری است تا دولت و کمیته مبارزه با کرونا هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف پرسنل این صنعت اقدام کند تا در صورت ادامه تعطیلی کارخانه ها، از سفر زودهنگام آنها و احتمال انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو