فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان راهداری خبر داد:

تردد غیرضروری روزانه ۴۷۴هزار خودرو در جاده‌ها

ثبت ۷۰ میلیون تردد

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از انجام روزانه ۴۷۴ هزار تردد غیر ضروری در جاده های کشور در شرایط کرونایی خبر داد.

تردد غیرضروری روزانه ۴۷۴هزار خودرو در جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن نیا درباره ترددهای انجام شده در جاده‌ها در تعطیلات نوروزی امسال اظهار داشت: در فاصله زمانی 25 اسفند 98 تا 11 فروردین 99 شاهد کاهش 62 درصدی «تردد بین استانی» بوده‌ایم.

    وی درباره کل ترددها در جاده‌ها نیز گفت: در این فاصله زمانی (25 اسفند 98 تا 11 فروردین 99) 70 میلیون و 170 هزار وسیل نقلیه در جاده‌های سراسر کشور تردد داشته‌اند این در حالی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته (25 اسفند 97 تا 11 فروردین 98) 14 میلیون و 130 هزار خودرو در جاده‌ها تردد کرده‌اند که نشان دهنده کاهش 49 درصدی تردد در جاده‌ها در نوروز امسال است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به اینکه مراکز تفریحی، زیارتی، اقامتی، هتل‌ها، مراکز خرید و گردشگری تعطیل بوده، عمده سفرها برای دید و بازدید اقوام انجام شده است.

    وی با بیان اینکه بیشترین میزان تخلیه استانی از دو استان تهران و البرز صورت گرفته، ادامه داد: متأسفانه هنوز هم تعداد قابل توجهی از خودروهایی که از استان مبدأ خارج شده‌اند، به محل اقامت خود بازنگشته اند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: روز گذشته (11 فروردین 99) نسبت به زمان مشابه (11 فروردین 98) 68 درصد کاهش تردد داشته‌ایم و 620 هزار تردد ثبت شده است.

    وی میانگین تردد روزانه خودروها در نوروز امسال را 620 هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین دانست و گفت: روز گذشته (11 فروردین 99) 620 هزار و 298 تردد در جاده‌ها ثبت شد که 477 هزار دستگاه آن سواری شخصی و 145 هزار و 146 دستگاه نیز وسایل نقلیه سنگین و کامیون بوده است.

    حسن نیا تصریح کرد: تردد کامیون‌ها در جاده‌های کشور در نوروز 99 نسبت به سال قبل، افزایش 10 درصدی داشته که علت آن، کم شدن تردد وسایل نقلیه سبک و امکان فعالیت بیشتر کامیون‌ها برای حمل بار و کالای اساسی با هدف توزیع ارزاق عمومی در شرایط کرونایی است.

    وی در خصوص ترددهای بین استانی نیز خاطرنشان کرد: از 25 اسفند 98 تا 11 فروردین امسال 13 میلیون و 731 هزار تردد بین استانی به ثبت رسیده که 11 میلیون و 174 هزار تردد را خودورهای سواری و سبک و 2 میلیون و 533 هزار تردد را کامیون‌ها و خودروهای سنگین انجام داده‌اند.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، متأسفانه هنوز هم بخش اعظم ترددهای بین شهری و بین استانی را خودروهای سواری شخصی با اهداف غیر ضروری انجام می‌دهند که اکثراً نیازی به تردد ندارند؛ به طور متوسط روزانه 474 هزار خودروی سواری شخصی (بدون احتساب خودروهای پلاک «ع») در جاده‌ها تردد غیر ضروری دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط